Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçioğlu, Başak Aydem
dc.contributor.authorMutlu, Mecnun
dc.date.accessioned2020-12-10T10:35:08Z
dc.date.available2020-12-10T10:35:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248386
dc.description.abstractOtomotiv ve tekstil sektöründe faaliyet gösteren örgütlerin Endüstri 4.0 uygulamalarına ilişkin algısını incelemek üzere çalışma yürütülmüştür. Söz konusu iki sektörde ayrıntılı olarak incelemeyi amaçlayan bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Her endüstri devrimi ürün üretme şeklini değiştirmesiyle başlamıştır. İşletmeler az maliyet ile verimi yüksek olan ürünler, yüksek performanslı çalışanlar talep etme ve endüstri devrimleri bu süreçleri baştan aşağıya yeniden tasarlamaktadır. Dördüncü endüstri devrimi olarak nitelendirilen Endüstri 4.0 da bu süreçleri değiştirmesi tahmin edilmektedir. Değişmesi öngörülen bu süreçleri inceleyen çalışmada veriler 19 adet yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile toplanmış ve ilgili yöneticilerle görüşme gerçekleştirilmiştir.Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz metodu kullanılmıştır. Ulaşılan bulgulara göre, gelecekte yer edinmek isteyen üretim işletmeleri Endüstri 4.0 çerçevesinde entegre edilmesi söz konusudur. Endüstri 4.0 üretim işletmesinde baştan aşağıya bir etki ederek, üretim alanından insan kaynağına, kadrolama, iş ilişkileri vd. olmak üzere çeşitli etkileri olacağı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe study was conducted to examine the perceptions of the organizations operating in the automotive and textile sectors regarding the applications of Industry 4.0.Phenomenology which is one of the qualitative research methods is utilized to examine these sectors in detail. Businesses demand high efficiency products and high performance employees at low cost. Industry revolutions redesign these processes from top to bottom. Industry 4.0, also known as the fourth industrial revolution, is expected to change these processes.In this study, a semi structured interview form consisting of 19 questions was used and analyzed with descriptive analysis method. According to the findings, it is possible to integrate the production enterprises that want to take a place in the future within the framework of Industry 4.0. It has been determined to have various effects of Industry 4.0 in the production enterprises from production to human resource, staffing, business relations etc.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEndüstri 4.0 uygulamalarına ilişkin algılar: Otomotiv ve tekstil sektörü üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativePerceptions of industry 4.0 applications: A research on the automotive and textile sectors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10300588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586345
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess