Show simple item record

dc.contributor.advisorTüzüntürk, Selim
dc.contributor.authorEke, Elif
dc.date.accessioned2020-12-10T10:34:31Z
dc.date.available2020-12-10T10:34:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248262
dc.description.abstractBursa Uludağ Üniversitesi'nde bulunan Unpa Pastanesi'nde, 400 kişiye anket çalışması yapılmıştır. Aaker'in tüketici temelli marka değeri modeli ele alınmıştır ve yapılan Doğrulayıcı Faktör Analizinde ölçüm modeli uyumlu çıkmıştır ve üç faktörün yapı geçerliliği sağlanmıştır. Daha sonra, Yapısal Eşitlik Modellemesi ile marka değeri ve onu üç boyutu arasında literatürde ileri sürülen hipotezler test edilmiştir. Marka değeri ve üç boyutu arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif ilişkiler bulunmuştur. Marka değeri üzerinde en etkili faktörün marka sadakati olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractIt was made questionnaire study at Unpa Patisserie in Bursa Uludağ University to 400 people. Aaker's consumer-based brand equity model is discussed and in the Confirmatory Factor Analysis, the measurement model was found to be compatible and the construct validity of the three factors was provided. Then, the hypothesis between brand equity and three dimensions of it which are suggested in the literature were tested with Structural Equation Modeling. Statistically significant and positive relationship was found between brand equity and its three dimensions. Brand loyalty was found the most efficient factor on brand equity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.titleYapısal eşitlik modelleme ve marka değeri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeStructural equation modeling and an application on brand equity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentEkonometri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmConfirmatory factor analysis
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmMultivariate analysis techniques
dc.identifier.yokid10297534
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585359
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineİstatistik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess