dc.contributor.advisor | Sağlam, İsmail | |
dc.contributor.author | Özkan, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:34:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:34:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248224 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, uluslararası öğrencilerin Türkiye'de ilahiyat fakültelerindeki öğrenim sürecini nasıl değerlendirdiklerini tespit etmektir. Bu çalışmayla uluslararası öğrencilerin belirlenen kişisel özellikleri; Türkiye'ye gelmeden önceki beklentileri ve geldikten sonra beklentilerinin karşılanma durumu; Türkiye'de yaşadıkları sorunlar; katılımcılara göre Türkiye'de öğrenim görmenin avantajları; fakültenin imkânları; fakültede verilen Arapça eğitimi, almış oldukları derslerin içerikleri ve akademisyenlerin donanımı gibi değişkenler hakkındaki memnuniyetleri incelenmiştir.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 öğretim yılında Ankara, Marmara, İstanbul, Uludağ, Sakarya, Erciyes, Necmettin Erbakan, Süleyman Demirel, Ondokuz Mayıs ve İstanbul 29 Mayıs üniversitelerindeki ilahiyat fakültelerinde son sınıfta yükseköğrenim gören 330 uluslararası öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen İlahiyat Fakültesi Uluslararası Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği (İFUÖMÖ) kulllanılmıştır. İki bölümden oluşan veri toplama aracının birinci bölümünde katılımcıların kişisel özelliklerine ve öğrenim sürecindeki tecrübelerine dair bazı sorulara yer verilmiştir. İkinci bölümünde fakültenin imkânları, Arapça öğretimi, fakültede alınan derslerin içerikleri ve akademisyenlerin donanımından memnuniyet düzeylerine yer veren dört faktörlü ve ve 33 maddeden oluşan ölçek sorularına yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, Türkiye'de öğrenim görmenin en önemli avantajları arasında ilk sıralarda 'iyi bir eğitim alma'', 'daha iyi ve özgür yaşam şartlarında öğrenim görme' ve 'saygın bir diploma sahibi olma' avantajlarının geldiği tespit edilmiştir. Katılımcıların uyum eğitimi almadıkları Türk gelenekleri, yemek kültürü ve şehir yaşantısına alışmakta problem yaşadıkları; katılımcıların en başta aile ve memleket özlemi ve barınma ve beslenme sorunları yaşadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların meslek hayatına, din görevliliğine ve öğretmenlik mesleğine hazırlayıcı derslerin kalitesinden, akademisyenlerin pedagojik yeterliğinden ve öğrencilerle iletişim becerilerinden yeterince memnun olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to recognize how the International Students evaluate the learning process at the faculties of theology. In this research, personal characteristics of international students; previous expectations before coming to Turkey and meeting the expectations of satisfaction status after arriving Turkey; they live in Turkey problematic issues; advantages of studying in Turkey according to students; the satisfaction of the faculty about the variables such as the facilities of the faculty, the Arabic education is given in the faculty, the courses they took and their contents, and the qualifications of the academicians were examined. Descriptive survey model, one of the quantitative research methods, was used in the study. The sample group is consists of 330 international students educating in the in 2016-2017 academic year in faculties of theology at Ankara, Marmara, Istanbul, Uludag, Sakarya, Erciyes, Necmettin Erbakan, Suleyman Demirel, Ondokuz Mayis and Istanbul 29 Mayıs University.In the research, International Student Satisfaction in the Faculty of Theology Scale (ISSFTS) developed by the researcher was used as a data collection tool. Survey form contains of two parts. In the first part of the survey, some survey items about the personal features of the participants and the learning process are given. In the second part, satisfaction level of participants, the scale was composed of four factors and 31 items, as well as the faculty's facilities, the Arabic education is given in the faculty, contents of courses and the equipment of the academicians are given. When the results of the research are examined, in the first place among the most important advantages of studying in Turkey to get a good education, studying in better living conditions and free living conditions, having a respected certficate has been determined that the benefits come. Participants had problems in getting used to Turkish traditions, food culture and urban life in which they did not receive adaptation training; it was found that the participants had longing for family and country, and housing and nutrition problems. In addition, it was concluded that the participants were not satisfied with the quality of the preparatory courses, the pedagogical competence of the academicians and their communication skills with the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de ilahiyat fakültelerinde eğitim gören uluslararası öğrencilerin memnuniyet düzeyleri | |
dc.title.alternative | Satisfaction levels of international students studying in the faculties of theology in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Theological schools | |
dc.identifier.yokid | 10299598 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585921 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı | |