Show simple item record

dc.contributor.advisorŞanver, Mehmet
dc.contributor.authorKesimoğlu, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T10:34:03Z
dc.date.available2020-12-10T10:34:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248146
dc.description.abstractBu araştırmanın konusu, Batı'daki din ve mezhep kavgalarının tahammül edilemez tahribatından sonra ortaya çıkan, farklı inanç ve düşünceleri kabul etmeyi ifade eden tolerans kavramının din eğitimindeki yerinin incelenmesidir. Çalışmada tolerans kavramı üzerinde durularak, kavramın etimolojisi, tarihsel arka planı ve Türk dilindeki kullanımı araştırılmıştır. Tolerans kavramının dünden bugüne gösterdiği değişim gözler önüne serilmiş ve tolerans kavramına anlamca yakın olan kelimeler incelenmiştir. Çalışmada, tolerans kavramının İslam'da nasıl karşılık bulduğu ele alınarak, İslam dininin eşitliğe, adalete ve inanç özgürlüğüne verdiği öneme vurgu yapılmıştır. Bu çerçevede İslam'ın ötekine ve farklılıklara karşı bakış açısına değinilerek, tolerans perspektifinde Kur'an'ın tebliğ ilkeleri ortaya konulmuştur. Çalışmada farklı din ve mezheplere mensup bireylerin aynı eğitim ortamında bulunmaları sebebiyle, çoğulculuk politikaları kapsamında geliştirilen din eğitimi modelleri araştırılmıştır.Literatür ve doküman incelemesine dayalı olan bu araştırmanın amacı, toleransın hem din eğitimi faaliyetlerinin düzenlenmesindeki etkisini, hem de bireyin kendisinden farklı inanç ve değerlere sahip olanlara karşı tolerans anlayışı geliştirmesinde din eğitiminin rolünü tespit etmektir. Bu noktada tolerans kavramı açısından din eğitiminin işlevleri araştırılmış, ötekine karşı toleranslı bireyler yetiştirmek ve barış içerisinde bir arada yaşamayı kolaylaştırmak için birtakım öneriler sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Din, İslam, din eğitimi, tebliğ, tolerans, eşitlik, inanç özgürlüğü, barış, çoğulculuk.
dc.description.abstractThe subject of this study is to examine the place of the concept of tolerance in religious education which states to accept different beliefs and thoughts that emerged after the intolerable destruction of religious and sectarian fights in the West. In this study, the etymology, historical background and usage of the concept in Turkish language are investigated by focusing on the concept of tolerance. It is revealed the changes that the concept of tolerance has shown from past to present and the words that are close to the concept of tolerance are examined. In this study, it is emphasized how tolerance is found in Islam and the importance of Islamic religion to equality, justice and freedom of belief is also stressed. In this context, Islam's point of view towards the others and differences are mentioned, and the principles of the Qur'an's manifestation are put forward in the perspective of tolerance. In this study, religious education models developed within the scope of pluralism policies are investigated due the fact that individuals belonging to different religious and sects are in the same educational environment.The aim of this study, which is based on literature and document analysis, is to determine the effect of tolerance both on the regulation of religious education activities and the role of religious education in developing an understanding of tolerance towards individuals with different beliefs and values. At this point, the functions of religious education are investigated in terms of the concept of tolerance, and some suggestions were made to raise tolerant individuals to the other and to facilitate peaceful coexistence.Keywords: Religion, Islam, religious education, notification, tolerance, equality, freedom of belief, peace, pluralism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDin eğitimi açısından tolerans kavramı
dc.title.alternativeThe concept of tolerance in terms of religious education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303053
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594019
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess