Show simple item record

dc.contributor.advisorSezen Vekli, Gülşah
dc.contributor.authorNazli, Celal
dc.date.accessioned2020-12-10T10:29:41Z
dc.date.available2020-12-10T10:29:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/247373
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, laboratuvar uygulamalarında Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) rapor formatına göre raporlaştırmanın fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerisine, sorgulama becerisine ve yazılı argümanlarının kalitesine etkisini incelemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının ATBÖ raporu ile ilgili görüşleri de incelenmiştir. Çalışma 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Bahar yarıyılı'nda, İç Anadolu bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programı ikinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür.Genel Biyoloji Laboratuvarı 2 dersi kapsamında on haftalık bir süreçte gerçekleştirilen çalışmada karma yaklaşım benimsenmiştir. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model ile yürütülmüş olup, uygulama süreci ve sonunda nitel veri toplama yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Yozgat Bozok Üniversitesi'nde öğrenim gören 41 fen bilgisi öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Bilimsel Süreç Becerisi Testi (BSBT), Sorgulama Becerileri Ölçeği (SBÖ), ATBÖ yaklaşımına dayalı deney raporları ve ATBÖ yaklaşımı görüş anketi kullanılarak toplamıştır.Bilimsel Süreç Becerisi Testi ve Sorgulama Becerileri Ölçeği' nden elde edilen nicel veriler SPSS 24 programında bağımsız t testi kullanılarak analiz edilmiştir. ATBÖ yaklaşımına dayalı deney raporları Burke ve diğerleri [1] tarafından geliştirilen değerlendirme rubriği puanlanarak ANOVA testi kullanılarak analiz edilmiştir. ATBÖ yaklaşımı görüş anketinden elde edilen nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda; ATBÖ rapor formatına göre raporlaştırmanın öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve sorgulama becerilerine istatiksel olarak anlamlı düzeyde bir etkisi olmadığı, diğer yandan yazılı argümanlarının niteliğini/kalitesini anlamlı düzeyde artırdığı ortaya çıkarılmıştır. Bununla birlikte çalışmada ATBÖ yaklaşımına dayalı deney rapor formatının fen bilgisi öğretmen adaylarının araştırma becerileri ve kalıcı öğrenmelerine katkı sağladığı belirlenmiştir. Çalışma sonucunda, uygulama sürecinde en yararlı aynı zamanda en zorlanılan ATBÖ yaklaşımı bileşenlerinin yansıtma, iddia ve kanıt bölümleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ışığında öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the effect of laboratory report based on Science Writing Heuristic (SWH) approach on the scientific process skills, questioning skills and quality of written arguments of prospective science teachers. In addition, pre-service teachers opinions about report based on SWH approach were examined. The study was carried out in the spring semester of the 2018-2019 Academic Year with the second year students of the Faculty of Education Science teaching Program of a public university in the Central Anatolia region.Within the scope of the General Biology Laboratory 2 course, a mixed method research approach was adopted in the study which was conducted over a period of ten weeks. The research was conducted with a quasi-experimental model with a pre-test and past-test control group and qualitative data capturing methods were employed in the implementation process and at the end of the implementation. The participants of this study were comprised of 41 prospective science teachers study at Yozgat Bozok University. The data of the research were collected using Scientific Process Skills Test (SPST), Questioning Skills Scale (QSS), Laboratory reports based on SWH approach and SWH approach opinion survey. Participation of the study the quantitative data obtained from Yozgat Bozok Scientific Process Skill Test and Questioning Skills Scale were analyzed by using independent + test in SPSS 24 program. Experimental reports based on the SWH approach were analyze during ANOVA test by scoring the evaluation rubric developed by Burke and others (2005). The qualitative data obtained from the SWH approach opinion survey were subjected to content analysis.It was found that belabo ratory report based on SWH approachdid not have a statistically significant effect on prospective teachers scientific process skill sand questioning skills, on the other hand, it significantly increased the quality of writtenar guments. However, in the study it was determined that laboratory report based on SWH approach contributed to the prospective science teachers research skills and permanent learning. As a result of the study, it was concluded that the components of the SWH approach are the most useful and the most challenging components in the implementation process. In the light of there sults of the study, suggestions were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) rapor formatına göre raporlaştırmanın bilimsel süreç becerisine, sorgulama becerisine ve yazılı argüman kalitesine etkisi
dc.title.alternativeEffects of the laboratory report based on science writing heuristic approach on the science process skills, questioning skills and quality of argumentative writing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10315029
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608252
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess