Show simple item record

dc.contributor.advisorKara, Mehmet
dc.contributor.authorSaydam Durmaz, Sena
dc.date.accessioned2020-12-10T10:29:22Z
dc.date.available2020-12-10T10:29:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/247323
dc.description.abstractSiyasal pazarlama, toplumsal ve siyasal dinamikleri harekete geçirmek ve yeni siyaset koşullarına adapte olmak adına, pazarlamadan geniş bir ölçekte yararlanmaktadır. Buna ek olarak, bu çalışmanın ana hedefi; Artırılmış Gerçeklik uygulamaları ile desteklenen seçim kampanyalarının, seçmen tercihi üzerindeki etkisinin, pazarlama aracı olarak kullanılan mobil artırılmış gerçeklik uygulamaları üzerinden keşfedilmesidir. Siyasal pazarlama, seçmen payını büyütme gayreti, sürekli ve sistemli bir pazarlama, güçlü iletişim çalışması ve siyasal iletişim tonlarını canlandıran Artırılmış Gerçeklik uygulamaları ile çok bileşenli bir organizasyondur. Bu çalışma, Türkiye Voleybol Federasyonu bünyesinde bulunan Hakem ve Gözlemcilerden oluşan 300 kişi ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak nicel analiz ve yine mevcut örneklem içerisinden artırılmış gerçeklik algısı yüksek 10 kişilik bir popülasyonun nitel analize katılımı ile derin bir araştırma süreci ile desteklenmiştir. Deneyim değerlerine bakıldığında, Artırılmış Gerçeklik uygulamaları ile desteklenen seçim kampanyaları ve siyasal sürecin, seçmenin oy verme tutumu üzerinde nispeten bir etki yarattığı tespit edilmiştir. Siyasal pazarlamada, Artırılmış Gerçeklik uygulama örneklerine sayıca az yer verilmesi, katılımcılar tarafından bu alanda kullanılan teknolojinin ilk kez deneyimlenmiş olması beğeni düzeyinin yüksekliğini açıklamaktadır. Artırılmış Gerçeklikle zenginleştirilen siyasal içeriklerin, işlevsel değerinin sorgulanması neticesinde ise geliştirilme ihtiyacının olduğu saptanmıştır. Bu teknolojinin siyasal iletişime entegre edilmiş olması katılımcılar üzerinde pozitif bir etki yaratmış ve duygusal değerin de yönünü belirlemiştir. Uygulamaların kullanım kolaylığı sorgulandığında, bu teknoloji ile desteklenen bir seçim kampanyasının algılanan değerinin olumlu olduğu ve bu uygulamaların, toplum tarafından hızlıca içselleştirileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractPolitical marketing benefits widely from marketing in order to be adapted in a new political context and mobilize social and political dynamics. In addition to that, the main aim of this study is to discover the effects of election campaigns which are supported by Augmented Reality (AR) applications on the voter preferences through mobile AR applications which are used for marketing. Political marketing is a multifaceted organization with an effort to enlarge voter's share, systematic and constant marketing, strong communicative action, and the tones of political communication. This study is supported with quantitative analysis derived from face to face surveys which were conducted with 300 volleyball referee and observer affiliated with Turkish Volleyball Federation. Furthermore, a qualitative analysis was applied to 10 people who have a high sense of AR. It is concluded that election campaigns which are supported with AR applications relatively effective on voter's behavior. Voters' inclining towards AR can be best explained by its rarity and relatively new usage of it in the political marketing field. Findings also indicate that political contents enriched with AR need improvement. Integration of AR into political communication field yielded a positive outcome on users and determined the direction of emotional value. When it comes to applications' ease of use, it is concluded that a political campaign supported with AR has a positive perceived value and will be internalized in a short period of time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleArtırılmış gerçeklikle desteklenen bir seçim kampanyasının seçmen tercihi üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of an election campaign supported by augmented reality on voter preference
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-15
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAugmented reality
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmElection campaigns
dc.subject.ytmVoters
dc.subject.ytmVoter behaviour
dc.identifier.yokid10225847
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533240
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess