Yozgat imam hatip lisesinin din eğitimindeki yeri
dc.contributor.advisor | Akkaya, Ümit Harun | |
dc.contributor.author | Köser, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:29:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:29:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/247248 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm din eğitimi ile ilgili temel kavramlar, din eğitiminin amacı ve görevleri, yaygın eğitim, örgün eğitim gibi kavramlar ile kavramsal çerçeveden oluşmaktadır. İkinci bölümde dünden bugüne imam hatipler ve imam hatiplerin geçirdiği aşamaların tarihi süreç içindeki durumu kaynaklar taranarak araştırılmıştır. İmam hatiplerin sayısı ve ders içerikleri tablolar halinde sunulmuştur. İmam hatiplerin din eğitimi faaliyetlerindeki yerinden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde Yozgat İmam Hatip Lisesi hakkında bilgi verilmiştir. Yozgat İmam Hatip Lisesinin geçirdiği süreçler, ders içerikleri, mezunları ve Yozgat İmam Hatip Lisesinin günümüzdeki değişimi incelenmiştir. Son olarak Yozgat İmam Hatip Lisesi hakkında mezun ve mensuplardan 11 kişi ile mülakat yapılmıştır. Yapılan mülakatta geçmişten günümüze imam hatip üzerine gayreti, çalışması ve ilgisi olan kişiler seçilmiştir. Oluşturulan başlıklar ile Yozgat İmam Hatip Lisesinin Yozgat için önemi ve din eğitimindeki yerinin tespiti çalışması yapılmıştır. Öneriler ve sonuç bölümü ile çalışma tamamlanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study consists of three parts. The first part consists of basic concepts related to religious education, aims and duties of religious education, non-formal education, formal education and conceptual framework. In the second chapter, the status of the imam hatip and the stages of the imam hatip in the historical process were investigated by searching the sources. The number of imam orators and the course contents are presented in tables. The place of imam orators in religious education activities is mentioned. In the third section, information is given about Yozgat Imam Hatip High School. The processes of Yozgat Imam Hatip High School, course contents, graduates and the current change of Yozgat Imam Hatip High School are examined. Lastly, 11 people from graduates and members of Yozgat İmam Hatip High School were interviewed. In the interview, people from the past to the present have been selected for their efforts, work and interest on the imam orator. With the headings, the importance of Yozgat Imam Hatip High School for Yozgat and its place in religious education were studied. The study was completed with suggestions and conclusions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yozgat imam hatip lisesinin din eğitimindeki yeri | |
dc.title.alternative | Yozgat imam hatip high school's place in religious education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-08 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | İmam hatip high schools | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Theological schools | |
dc.subject.ytm | Yozgat | |
dc.identifier.yokid | 10257624 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 560344 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |