Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbölük, Tuğba
dc.contributor.authorAkdeniz, Peruze Cansu
dc.date.accessioned2020-12-10T10:29:00Z
dc.date.available2020-12-10T10:29:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/247242
dc.description.abstractTüketicilerin satın alma kararını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Ağızdan ağıza pazarlamanın uzantısı olan online yorumlar da bu faktörlerden biridir. Online yorumlar; ağızdan ağıza pazarlamanın elektronik ortamda gerçekleştirilmesidir. Online yorumlara başvuran tüketiciler ürün bilgisi, deneyim ve memnuniyet gibi kriterleri karşılaştırma hakkı kazanırlar. Bu araştırma ürüne yönelik online tüketici yorumlarının satın almaya etkisini araştırmak üzere hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda online yorumlara ve satın alma davranışına dair teorik çerçeveye yer verilmiş ve veri toplama amacıyla anket çalışması yapılmıştır. Bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde e ticaret ve e tüketim kavramı üzerinde durulmuştur. Gerekli kavramsal tanımlamalar ve açıklamalar yapılmıştır. İkinci bölümde elektronik ağızdan ağıza pazarlama ve online yorum kavramları incelenmiştir. Üçüncü bölümde gerekli ön testler yapılmış, oluşturulan modelle ilgili sayısal veriler açıklanmıştır. Veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini kolayda örneklem yöntemine göre belirlenen 505 katılımcı oluşturmaktadır. Anket çalışmasıyla toplanan verilerin değerlendirilmesi için SPSS STATISTIC 21 programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda online ürün yorumlarının tüketici satın alma kararını etkilediği ve tüketicilerin online alışveriş sıklıkları arttıkça web sitesinin özellikleri ve yorumun özelliklerinin satın alma kararları üzerinde daha etkili olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThere are many factors that affect consumers' purchasing decision. One of these factors is the online comments that are an extension of word of mouth marketing. Online comments are the word of mouth marketing carried out in the electronic environment. Consumers who apply online reviews gain the right to compare criteria such as product knowledge, experience and satisfaction. This study was designed to examine the impact of online consumer reviews on purchasing decision. For this purpose, a theoretical framework for online reviews and purchasing behavior is discussed and a survey has been conducted to measure this relationship. The study consists of three parts. The first section focuses on the concept of e-commerce and online consumption. Essential definitions and explanations have been made. The second section focuses on the concept of e-WOM and online reviews. In the third section pilot tests are conducted and numerical data of the generated model are described. Data were collected by a questionnaire. The sample of the study consists of 505 participants. Data were analyzed with SPSS Statistics 21. Findings show that online product reviews have an impact on consumers' purchasing decision and increased level of online shopping frequency results in more influence in their decision in terms of web site and online review characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin satın alma kararında online ürün yorumlarından etkilenme düzeyinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research to determine the level of the impact of online product reviews on consumers' purchasing decision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmInterpretation
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmOnline communities
dc.subject.ytmOnline assessment
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10244314
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548509
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess