Perceptions of students and teachers about the use of a kid`s programming language in computer courses
dc.contributor.advisor | Özden, Muhammet Yaşar | |
dc.contributor.author | Akçay, Tayfun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:25:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:25:51Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/246642 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Small Basic'in yeni bir teknoloji olarak; Türkiye'deki ilköğretim okullarının bilgisayar derslerine entegrasyonu sorgulanmıştır. Bilgisayar derslerinde Small Basic'in kullanımı hakkındaki öğrenci ve öğretmenlerin algıları, bu teknolojinin kullanımının öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkisi, bu teknolojinin faydalılığı ve kullanım kolaylığı araştırılmıştır. Bununla birlikte öğretmenlerden; bu teknolojinin avantajları, dezavantajları ile ilgili bilgiler toplanmıştır. Yine öğretmenlerin bu teknolojinin kullanımı ve içerik hakkındaki önerileri kendilerinden toplanmıştır.Bu çalışmada, eylem araştırmasının bir formu olarak durum çalışması yapılmıştır. Bu çalışma, eylem araştırması çerçevesinde durum çalışmasının tüm bileşenlerini kullanır. Veriler, Plevne İlköğretim Okulu'nun 4. ve 5. sınıf öğrencilerine uygulanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmenlerle de teknoloji ile ilgili mülakatlar yapılmıştır. Sonuçların analizinde ise betimsel istatistikler, frekans dağılımları ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır.Çalışmanın bulgularına bakıldığında, öğrenci ve öğretmenlerin, bu teknolojinin kullanımının öğrenci motivasyonlarını olumlu yönde etkilediğini düşündükleri saptanmıştır. Bununla birlikte, Small Basic uygulaması yeni bir teknoloji olarak tüm öğrenci ve öğretmenler tarafından kabul edilmiştir. Tüm katılımcıların Small Basic'in faydalı ve kolay kullanılabilir bir teknoloji olduğu kanısına vardıkları anlaşılmıştır. Ek olarak, öğrenci ve öğretmenlerin öğrenim ortamlarında bu yeni teknolojiyi kullanmanın avantajlı olduğunu düşündükleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This study examined the integration of Small Basic as a new technology in computer courses of elementary schools in Turkey and investigated the perceptions of students and teachers of elementary school about the use of Small Basic in their computer courses in terms of its effects on their perceived motivation, perceived usefulness and perceived ease of use. Also, information from teachers about advantages and disadvantages of this technology, and the suggestions of teachers about the use of this technology and the content was gathered.A case study was conducted in the form of an action research; that is, this study used components of case study by action research. The data were collected from 4th and 5th grade students of Plevene Elementary School by using a questionnaire. Also, interviews were conducted with the teachers. Descriptive statistics, frequency distributions and descriptive analysis methods were used to analyze the results.The findings of the study showed that Small Basic is accepted by students and all teachers as a new technology. Also, students and teachers stated that using this technology affected students? perceived motivation towards computer courses positively. Moreover, the students and the teachers perceived that Small Basic is a useful and easy to use technology. Moreover, it was stated that the students and the teachers are satisfied with advantages of the use of this new technology in their learning environment. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Perceptions of students and teachers about the use of a kid`s programming language in computer courses | |
dc.title.alternative | Bilgisayar derslerinde çocuk programlama dili kullanımı ile ilgili öğrenci ve öğretmenlerin algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Programming tools | |
dc.subject.ytm | Programming languages | |
dc.identifier.yokid | 357450 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 255262 | |
dc.description.pages | 204 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |