Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Muhammet Yaşar
dc.contributor.authorAkçay, Tayfun
dc.date.accessioned2020-12-10T10:25:51Z
dc.date.available2020-12-10T10:25:51Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/246642
dc.description.abstractBu çalışmada, Small Basic'in yeni bir teknoloji olarak; Türkiye'deki ilköğretim okullarının bilgisayar derslerine entegrasyonu sorgulanmıştır. Bilgisayar derslerinde Small Basic'in kullanımı hakkındaki öğrenci ve öğretmenlerin algıları, bu teknolojinin kullanımının öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkisi, bu teknolojinin faydalılığı ve kullanım kolaylığı araştırılmıştır. Bununla birlikte öğretmenlerden; bu teknolojinin avantajları, dezavantajları ile ilgili bilgiler toplanmıştır. Yine öğretmenlerin bu teknolojinin kullanımı ve içerik hakkındaki önerileri kendilerinden toplanmıştır.Bu çalışmada, eylem araştırmasının bir formu olarak durum çalışması yapılmıştır. Bu çalışma, eylem araştırması çerçevesinde durum çalışmasının tüm bileşenlerini kullanır. Veriler, Plevne İlköğretim Okulu'nun 4. ve 5. sınıf öğrencilerine uygulanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmenlerle de teknoloji ile ilgili mülakatlar yapılmıştır. Sonuçların analizinde ise betimsel istatistikler, frekans dağılımları ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır.Çalışmanın bulgularına bakıldığında, öğrenci ve öğretmenlerin, bu teknolojinin kullanımının öğrenci motivasyonlarını olumlu yönde etkilediğini düşündükleri saptanmıştır. Bununla birlikte, Small Basic uygulaması yeni bir teknoloji olarak tüm öğrenci ve öğretmenler tarafından kabul edilmiştir. Tüm katılımcıların Small Basic'in faydalı ve kolay kullanılabilir bir teknoloji olduğu kanısına vardıkları anlaşılmıştır. Ek olarak, öğrenci ve öğretmenlerin öğrenim ortamlarında bu yeni teknolojiyi kullanmanın avantajlı olduğunu düşündükleri görülmüştür.
dc.description.abstractThis study examined the integration of Small Basic as a new technology in computer courses of elementary schools in Turkey and investigated the perceptions of students and teachers of elementary school about the use of Small Basic in their computer courses in terms of its effects on their perceived motivation, perceived usefulness and perceived ease of use. Also, information from teachers about advantages and disadvantages of this technology, and the suggestions of teachers about the use of this technology and the content was gathered.A case study was conducted in the form of an action research; that is, this study used components of case study by action research. The data were collected from 4th and 5th grade students of Plevene Elementary School by using a questionnaire. Also, interviews were conducted with the teachers. Descriptive statistics, frequency distributions and descriptive analysis methods were used to analyze the results.The findings of the study showed that Small Basic is accepted by students and all teachers as a new technology. Also, students and teachers stated that using this technology affected students? perceived motivation towards computer courses positively. Moreover, the students and the teachers perceived that Small Basic is a useful and easy to use technology. Moreover, it was stated that the students and the teachers are satisfied with advantages of the use of this new technology in their learning environment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titlePerceptions of students and teachers about the use of a kid`s programming language in computer courses
dc.title.alternativeBilgisayar derslerinde çocuk programlama dili kullanımı ile ilgili öğrenci ve öğretmenlerin algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgramming tools
dc.subject.ytmProgramming languages
dc.identifier.yokid357450
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid255262
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess