Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan, Hasan
dc.contributor.authorÜn, Hayri
dc.date.accessioned2020-12-10T09:56:47Z
dc.date.available2020-12-10T09:56:47Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/242663
dc.description.abstractÖZET Çalışmada taşıyıcı sistem elemanlarında oluşacak kesit tesirlerinin hesaplanmasında kullanılan hesap yöntemleri karşılaştırılmıştır. Bu amaçla ele alınan 22 örnek üzerinde değişik yöntemlere göre çözüm yapılmıştır. Elde edilen sonuçların karşılaştırılmasında, düğüm noktalarını sabit kabul ederek çözüm yapan yöntemlerin, yaklaşık sonuçlar verdikleri ve gerçek davranışı yansıtmadıkları görülmüştür. Bir taşıyıcı sistemin iki boyutlu ve üç boyutlu deprem analizleri yapılarak elde edilen sonuçların karşılaştırılması yapılmıştır. İki boyutlu çözümlerden elde edilen sonuçlar yaklaşık olmakta ve gerçek davranışı yansıtmamaktadır. Binanın sadece bodrum katında yer alan perde duvarların taşıyıcı sistem davranışına etkisi araştırılmıştır. Bir yapının sadece bodrum katı kenar akslarına değişik şekillerde perde duvarlar yerleştirilmiş ve sistem çözülmüştür. Perde duvarların simetrik yerleştirilmemesi durumunda kolonlarda burulma momentlerinin oluştuğu görülmüştür. Yapıda sadece bodrum kata yerleştirilen perde duvarların simetrik yerleştirmesi veya bodrum kata yerleştirilen perde duvarların diğer kolonlardan derzlerle ayrılması gerektiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In this work, the analyzing methods which are used to solve the element forces of the project elements, are compared. Twenty two models are determined and solved with different solution methods. It is shown that the methods that accept the joints as fixed, do not give the correct results and do not describe the real behavior. The earthquake design analyzed by plane solutions and space solutions are compared on a model. The results given by plane solutions are approximate and do not describe the real behavior. The effect of the share walls- that have been^ settled at only basement, has-been studied. These share walls have been settled at only basement with different geometries, and system has been analyzed. There has been axial torque on- the columns- as^ the share walls did not settled symetric. So that those kind of share walls have to be built symmetric or have to be separated from the other columns by the spaces.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleTaşıyıcı sistem tasarımı
dc.title.alternativeBearing system design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSystem design
dc.subject.ytmSupporting systems
dc.identifier.yokid78611
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid78611
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess