Show simple item record

dc.contributor.advisorBağ, Hüseyin
dc.contributor.authorUçak İşik, Esra
dc.date.accessioned2020-12-10T09:54:32Z
dc.date.available2020-12-10T09:54:32Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/242179
dc.description.abstractBu araştırmada, Çoklu Zeka Kuramı'na göre düzenlenmiş öğretim etkinliklerinin?Maddenin Sınıflandırılması ve Dönüşümleri? konusunun, 7.sınıf öğrencilerinin fen bilgisidersindeki başarılarına, fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına ve öğrenilen bilgilerinkalıcılığına etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin araştırma boyuncaoluşturdukları sınıf içi ve sınıf dışı çalışma ürünlerini yansıtan çalışma amaçlı düzenlenenbireysel gelişim dosyaları incelenerek öğrencilerin ve velilerin dersin işlenişine ilişkingörüşleri araştırılmıştır.Ön test-son test kontrol grup tasarımının kullanıldığı bu çalışma 2005-2006 eğitim öğretimyılının güz döneminde Denizli li Kınıklı Beldesi Kınıklı Basma Boyama lköğretimOkulu'ndaki 7-C (n=27) ve 7-D (n=27) sınıflarında öğrenim gören toplam 54 öğrenciylehaftada 3 ders saati olmak üzere 4 hafta boyunca yürütülmüştür. ki sınıftan rasgele seçilenkontrol grubunda dersler düz anlatım ve soru cevaba dayalı geleneksel öğretim yöntemiyle,deney grubunda ise Çoklu Zeka Kuramı'na göre işlenmiştir. Deney ve kontrol grubundadersler fen bilgisi öğretmeni tarafından işlenmiş olup, araştırmacı derslere katılımcı-gözlemciolarak katılmıştır. Deney grubunda ders planları ve etkinlikler laboratuarlardaki düzen vemateryaller göz önüne alınarak, araştırmacı tarafından hazırlanmıştır.Araştırmanın verilerini; Başarı Testi, Fen Bilgisi Tutum Ölçeği ve öğrencilerin çalışmaboyunca sınıf içi ve dışındaki çalışma ürünlerini yansıtan portfolyo dosyaları (bireyselgelişim dosyaları) oluşturmaktadır.Araştırmada Başarı Testi ve Tutum Ölçeği'nden elde edilen veriler t-testi ile SPSS 11,5paket programında analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Araştırmanın öğrenci ve veli görüşlerine dayalı nicel verileri de tablolar halinde sunulmuştur.Sonuç olarak, Çoklu Zeka Kuramı'na dayalı öğretim etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin?Maddenin Sınıflandırılması ve Dönüşümleri? konusundaki başarılarına, fen bilgisi dersineyönelik tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına anlamlı bir katkı sağladığıgörülmüştür. Öğrencilerin ve velilerin dersin işlenişine ilişkin görüşleri de çalışmanın nicelbulgularını desteklemektedir.Anahtar kelimeler: Çoklu Zeka Kuramı, Fen Eğitimi, Fen Bilgisi Dersine YönelikTutum.Doç. Dr. Hüseyin BAĞYard. Doç. Dr. Hulusi ÇOKADARYard. Doç. Dr. Ramazan BAŞTÜRK
dc.description.abstractIn this research, whether ?The Changes and Classification of Matter? unit, which has beendeveloped in accordance with Multiple Intelligence Theory, has any effect upon 7. gradescience students? successes in science lesson, their attitudes toward science lesson, andpermanence of attained information in mind have been investigated. Besides, by examiningthe portfolios, arranged with the aim of study (individual development files), which reflectthe products of students? inside and outside classroom studies, made during the research, thethoughts of students and parents about the lesson have been investigated.This study, in which pretest-posttest control group design was used, has been conductedwith total 54 students of 7-C (n=27) and 7-D (n=27) classes in Denizli Province KınıklıBeldesi Kınıklı Basma Boyama Primary School, by having 3 lessons per week during 4 weekperiod of time, in autumn period of 2005-2006 education instruction year. Chosen randomlyfrom the two classes, in control group the lessons were made through traditional instructionmethod which depend upon straight expression and question-answer, in experimental groupthe lessons were made in accordance with multiple intelligence theory. In control andexperimental groups, the lessons were made by the science teachers, and the researcherjoined the lessons as participant-observer. The lesson plans and activities in experimentalgroup has been prepared through taking the arrangements and materials in laboratories intoconsideration by researcher.The data of research is consisted of Success Test, Science Attitude Scale and theportfolios (individual development files), which reflect the products of students? inside andoutside classroom studies during the research.In the research, the data obtained from Success Test and Science Attitude Scale have beenanalyzed with t-test in SPSS 11,5 package program. The meaningfulness level in theanalyses have been taken as 0,05. The quantitative data of the research which depend uponthe thoughts of students and parents have been presented in tables.Consequently, it can be seen that the instruction activities which depend upon theMultiple Intelligence Theory has a meaningful contribution on 7. grade science students?successes in ?The Changes and Classification of Matter? unit, their attitudes toward science2and permanence of attained information in mind. The thought?s of students and parents aboutthe lesson also supports the quantitative findings of the study.Key Words: Multiple Intelligence Theory, Science Education, Attitude Toward Science.Assoc. Prof. Dr. Hüseyin BAĞAsst. Prof. Dr. Hulusi ÇOKADAR.Asst. Prof. Dr. Ramazan BAŞTÜRKen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.title`Maddenin sınıflandırılması ve dönüşümleri` konusunda çoklu zeka kuramı destekli öğretim yöntemi`nin öğrenci başarısı, tutumu ve hatırda tutma düzeyine etkisi.
dc.title.alternativeThe effect of multiple intelligence based education method to the level of student success, attitude and remembering in the unit of changes and classification of matter.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-11
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150741
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid180608
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess