Dördüncü sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve kavramsal anlamalarına farklı bütünleşik yöntemlerin etkileri
dc.contributor.advisor | Korur, Fikret | |
dc.contributor.author | Korumaz, Kevser | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:50:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:50:24Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241247 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. Sınıf Madde ve Değişim ünitesinde; Çevrimiçi İleri Düzenleyici Kavram Öğretim Materyali (ÇİDKOM)'a entegre edilen çürütme metinleri, sunumlar ve çalışma kitapçığı ile desteklenen kavramsal değişim yaklaşımını benimseyen öğretim yönteminin (KD-CCR); çürütme metinleri, sunumlar ve çalışma kağıdı ile desteklenen kavramsal değişim yaklaşımını benimseyen öğretim yönteminin (KD-CR) ve öğretim programında vurgulanan öğretim yönteminin (OP-OY); öğrencilerin ön test puanları kontrol edildiğinde; kavram yanılgısı son test ve kavramsal anlama son test puanlarına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Antalya ilinin en büyük iki merkez ilçesinden seçilen iki ilkokulundan 188 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ön test - son test, iki deney – bir kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel ve çıkarsamalı istatistik kullanılmıştır. Veriler MS-Excel ve SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. KD-CCR ve KD-CR uygulanan grupta OP-OY uygulan gruba göre öğrencilerin kavram yanılgısı puanları anlamlı olarak azalmıştır. KD-CCR uygulanan grupta, KD-CR uygulanan gruba göre; KD-CR uygulanan grupta ise OP-OY uygulanan gruba göre öğrencilerin kavramsal anlama puanları anlamlı olarak artmıştır. KD-CCR ve KD-CR'nin OP-OY'a göre; öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesinde anlamlı etkisi vardır. Gruplarda uygulamalar başında tespit edilen altı kavram yanılgısından, KD-CCR uygulanan grupta beşi, KD-CR uygulanan grupta üçü ve OP-OY uygulanan grupta sadece biri giderilmiştir. Her üç grupta da giderilemeyen 'sıcaklık cismin büyüklüğüne bağlı olarak değişiklik gösterir' kavram yanılgısıdır. Çürütme metinlerinin kavram yanılgılarının fark edilmesi ve düzeltilmesine olan etkisi, ÇİDKOM'un bilgiyi işleme ve kavram öğretimine olan olumlu etkileri deney gruplarındaki kavram yanılgılarının azaltılmasında ve kavramsal anlamaların artırılmasındaki başarının nedenleri olabilir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the answer of the research question that is; Are there significant differences among the combined teaching methods conceptual change approach with refutation text embedded Online Advance Organizer Concept Teaching Material (ONACOM), presentations and worksheets (KD-CCR), conceptual change approach with refutation text, presentations and worksheets (KD-CR) and the method given in the ordinary teaching program (OP-OY) on students' conceptual understanding and misconceptions post test scores measuring fourth grade `Matter and Change` unit when pre-test scores are controlled?` The sample included 188 fourth grade students from two schools of the largest two county of Antalya province. In the study 'pre - test - post - test, experiment - control group' semi - experimental research design was used. The descriptive and inferential statistical techniques were used in the data analysis. The analysis were carried out with MS-Excel and SPSS-20 package programs. With respect to the OP-OY applied group, in KD-CCR and KD-CR group, the students' conceptual misconceptions scores significantly decreased. With respect to the KD-CR and OP-OY applied group, in KD-CCR applied group the students' conceptual understanding scores significantly increased. In KD-CCR and KD-CR applied group students eliminated the misconceptions significantly more than studnets' in OP-OY applied group. In the groups, only one of the misconceptions detected at the beginning of the applications was eliminated in the group with OP-OY, three with KD-CR, and six with the KD-CCR group. In all three groups, the misconception that is `temperature depends on the magnitude of the object` can not be eliminated. The effect of the refutation texts on the recognition and elimination of misconceptions, the positive effects of the ONACOM on knowledge processing and concept teaching may be the reasons for the reduction of conceptual misunderstandings and the enhancement of conceptual understandings in experimental groups. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dördüncü sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve kavramsal anlamalarına farklı bütünleşik yöntemlerin etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of different combined methods on the conceptual understanding and the elimination of misconceptions of fourth grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-30 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10203250 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 527763 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |