Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışandemir, Fatma
dc.contributor.authorAltun, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:21Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241217
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, annelerin değer algıları ile çocukların değer algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılı bahar döneminde Isparta ili Merkez ilçesi Bağımsız Devlet Anaokullarına devam eden dört-altı yaş grubu 204 çocuk ve annesi oluşturmaktadır. Çocuklara ait veriler için Atabey (2014) tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Sosyal Değerler Kazanımı Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan `Çocuk Kişisel Bilgi Formu`; annelerden toplanan veriler için ise Dilmaç, Arıcak ve Cesur (2014) tarafından geliştirilen `Değerler Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan `Anne Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS 22 paket programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis H-testi ve Spearman's Rank Order Korelasyon testi kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik çalışmaları için Cronbach alfa ve KR-20 güvenirlik katsayısı kullanılmıştır.Araştırmada annelerin en çok önem verdiği değerlerin; `beden sağlığı`, `yaşam hakkı`, en az önem verdiği değerlerin ise `mal-mülk`, `aşk` değerleri olduğu saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrenim durumu ve toplam gelir durumu değişkenlerine göre annelerin değer algılarının anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların değer algılarının annelerin yaşlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği, farklılaşmanın ise anneleri 31-35 yaş grubunda olan çocuklar yönünde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, annelerin değer algıları ile çocukların değer algıları arasında p<.05 düzeyinde pozitif yönlü bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Erken Çocukluk Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim, Anne, Değerler
dc.description.abstractThis study has the objective of investigating the relationship between value perceptions of mothers and value perceptions of their kids. Descriptive survey model has been used in the study. The working group of the study consists of 204 mother and their children aged four to six years who continue to the Independent State Preschools in the Central District of Isparta in the spring term of 2016-2017 academic year.`Pre-School Social Values Acquisition Scale` developed by Atabey (2014) and `Child Personal Information Form` prepared by the researcher were used for the data collected from children; `Value Scale` developed by Dilmaç, Arıcak and Cesur (2014) and `Mother Personal Information Form` prepared by the researcher were used for the data collected from the mothers.The analysis of the data has been done on SPSS 22 software. In the analysis of the data; frequency, ratio, standard deviation, arithmetic mean, Mann Whitney U-test, Kruskal Wallis H-test, and Spearman's Rank Order Correlation test have been used. For the validity and reliability of the scales, Cronbach alfa and KR-20 reliability coefficient have been used. It has been found that mothers care `physical well-being` and `right to life` the most while they care `property-possessions` and `love` the least. According to the findings obtained from the research, the results of the study showed that the value perceptions of the mothers were significantly different according to the educational status and the total income status variables. It was determined that children's value perceptions significantly differed from the mothers and the biggest variance has been found among children owning 31-35 aged mothers. The study has found that there is a positive relationship (p<.05) between value perceptions of mothers and value perceptions of their kids. Several recommendations have been offered based on these outcomes of the study. Key Words: Early Childhood Education, Pre-School Education, Mother, Valuesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnnelerin değer algıları ile çocukların değer algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudy on the relationship between the value perceptions of mothers and the value perceptions of their kids
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-21
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial values
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValue perception
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmEarly child education
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmParents perception
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10196037
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527138
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess