dc.contributor.advisor | Tulunay Ateş, Öznur | |
dc.contributor.author | Türkkan, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:50:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:50:20Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241215 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğretmen devamsızlık nedenlerini öğretmenlerin algılarına göre belirlemek ve öğretmenlerin devamsızlık nedenlerinin cinsiyet, medeni durum, yaş, kıdem, öğretim kademesi, branş ve ailenin aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırma araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Burdur il merkezinde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle seçilen 380 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve `Öğretmen Devamsızlık Nedenleri Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 21 programı ile yapılmıştır. Yapılan incelemelerde verilerin normal dağıldığı görülmüştür. Bu nedenle verilerin analizinde parametrik test olan bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve frekans, yüzde ve ortalama gibi betimsel istatistikler kullanılmıştır. Yapılan analizlerin sonuçlarına göre, öğretmenlerin devamsızlık nedenleri cinsiyet, medeni durum, yaş, kıdem, öğretim kademesi, branş ve ailenin aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ayrıca, genel olarak öğretmenlerin devamsızlık nedenleri algı düzeyleri (X̄=2,74) orta düzeydedir. Öğretmenlerin devamsızlık nedenleri algı düzeyleri içsel boyutunda (X̄=2,82) ve dışsal boyutunda da (X̅=2,67) orta düzeydedir. Öğretmenlerin devamsızlık nedeni olarak en fazla görüş belirttikleri madde `Kendimi okulda güvende hissetmediğimde okula gitmek istemem` (X̅̅=3,19) maddesidir. Öğretmenlerin devamsızlık nedeni olarak en az görüş belirttikleri madde `Sabırsız biri olmak devamsızlığı arttırır` (X̅=2,24) maddesidir. Betimsel istatistik sonuçlarına göre, öğretmenlerin %52,9'u yılda 1-5 gün arası izin/rapor almaktadır. Öğretmenlerin %51,1'i çocuk büyütme sorumluluğunun devamsızlığa neden olduğunu düşünmektedir. Öğretmenlerin %84,2'si aileden birinin (çocuk, eş, anne, baba ve kardeş) hastalanmasının devamsızlığa neden olduğunu düşünmektedir. Öğretmenlerin %73,9'u çocuğun hastalanmasının devamsızlığı etkileyen en önemli etken olduğunu düşünmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the causes of teacher absenteeism according to the perceptions of the teachers and determine whether the causes of teacher absenteeism show significant difference in terms of the variables of gender, marital status, age, seniority, instructional level taught, branch and monthly income level of the family. In this research, the causal comparative research model was used as the quantitative research method. In 2017-2018 education year, in the province of Burdur, the research was conducted with the participation of 380 teachers who were selected with the method of convenience sampling. Personal information form and `The Causes of Teacher Absenteeism Scale` were used as data collection tool in the research. Analysis of the data which were obtained was done with SPSS 21 program. It was seen that the data were distributed normally in the examinations which were made. For this reason, in the analysis of the data, independent samples t- Test and one way analysis of variance (ANOVA) which were parametric tests and descriptive statistics such as frequency, percentage and mean were used. According to the results of analysis which was done, the causes of teacher absenteeism didn't show significant difference in terms of the variables of gender, marital status, age, seniority, instructional level taught, branch and monthly income level of the family. Also, in general teachers' perception levels of the causes of absenteeism (X̅=2, 74) were moderate. Teachers' perception levels of causes of absenteeism in the internal dimension (X̅= 2, 82) and in the external dimension (X̅= 2, 67) were moderate. The item which teachers expressed the most frequently as the cause of absenteeism was that `I don't want to go to school when I don't feel safe at school` (X̅=3, 19). The item which teachers expressed the least frequently as the cause of absenteeism was that `Being impatient increases absenteeism` (X̅=3, 19). According to the descriptive statistical results, 52,9 % of the teachers receive 1-5 days leave/ report per year. 51, 1% of the teachers think that the responsibility for raising children lead to absenteeism. 84, 2% of the teachers think that the illness of one of the family (child, spouse, mother, father and sibling) causes absenteeism. 73, 9 % of the teachers think that their child's ilness is the most important factor which affects absenteeism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen devamsızlık nedenlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the causes of the teacher absenteeism | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-26 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher evaluation | |
dc.subject.ytm | Absenteeism | |
dc.subject.ytm | Absenteeism | |
dc.identifier.yokid | 10209364 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 530821 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı | |