Show simple item record

dc.contributor.advisorDalkıran, Esra
dc.contributor.authorTurgut, Şafak
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:19Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:19Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241209
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlerin cinsiyet, mezun olunan lise türü, sınıf düzeyi ve `Eşlik Çalma` ders başarısı değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Balıkesir Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi ve Uludağ Üniversitesi, Lisans III ve IV düzeyinde öğrenim gören 318 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Kurtuldu (2016) tarafından geliştirilen `Piyano ile Eşliğin Önemi ve Gerekliliğine Yönelik Ölçek` ile toplanmıştır. Piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik ölçeğin, cronbach's alpha güvenirlik katsayısı .89 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS (Statistical Packet for Social Sciences) programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, medyan, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis H testi ve Dunn's testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik görüşlerinin genel olarak yüksek düzeyde olumlu olduğu görülmektedir. Müzik öğretmeni adaylarının, piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik görüşlerinde, cinsiyet, mezun olduğu lise türü ve sınıf düzeyinde anlamlı fark bulunmamıştır. Ancak, adayların `Eşlik Çalma` ders başarılarına göre anlamlı fark bulunmuştur. En yüksek anlamlılık düzeyi en yüksek ve en düşük notları alanlar arasında olmakla birlikte, genel olarak adayların `Eşlik Çalma` ders başarıları ile genel ölçek puanları arasında doğru orantılı bir ilişki görülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to identify music preservice teachers' perspectives towards the importance and necessity of accompaniment with piano and to indicate whether these perspectives differ significantly according to the gender, the kind of the graduated high school, course grade, and `accompaniment playing`course success.Descriptive survey model is benefited in the study. The participants of the study are 318 3rd and 4th grades music preservice teachers between 2017-2018 academic years studying at Balıkesir University, Cumhuriyet University, Çanakkale Onsekiz Mart University, Karadeniz Technical University, Marmara University, Mehmet Akif Ersoy University, Niğde Ömer Halisdemir University, Pamukkale University, and Uludağ University. The data were collected through `The Scale Towards the Importance and Necessity of Accompaniment with Piano` developed by Kurtuldu (2016). The cronbach's alpha of the scale towards the importance and necessity of accompaniment with piano was found to be .89. Data were analyzed through SPSS (Statistical Packet for Social Sciences). During data analysis frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation, median, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis H test, and Dunn's test were used. The results of the study reveal that music preservice teachers' perspectives towards the importance and necessity of accompaniment with piano are mostly highly positive. There has not been a significant difference in music preservice teachers' perspectives towards the importance and necessity of accompaniment with piano according to the gender, the kind of the graduated high school, and course grade. However, there has been a significant difference according to the participants' `accompaniment playing` course success. While the most significant difference were between the participants getting the highest grades and the lowest grades, in general there has been a positive correlation between the participants `accompaniment playing` course success and their general scale points.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik görüşleri
dc.title.alternativeMusic preservice teachers' perspectives towards the importance and necessity of accompaniment with piano
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-23
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmPlaying with accompaniment
dc.identifier.yokid10197755
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527248
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess