Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Osman
dc.contributor.authorAltintaş, Gülşen
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:18Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241207
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı artırılmış gerçeklik (AG) uygulaması ile sosyo bilimsel konulardan küresel ısınma konusunda öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarına, kavram yanılgılarına etkisi ve öğretmen adaylarının uygulamaya yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında 2. sınıfta öğrenim görmekte olan 64 (32 Deney grubu, 32 Kontrol grubu) öğretmen adayından oluşmaktadır. Bağımlı değişkenlere göre denkleştirilen şubeler rastgele olarak deney ve kontrol gruplarına atanmıştır. Araştırma boyunca deney grubunda artırılmış gerçeklik öğrenme materyali kullanılırken, kontrol grubunda ise normal ders materyalleri (basılı materyaller, animasyon vb.) ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak, araştırmanın nicel sürecinde bilimsel epistemolojik inanç ölçeği, kavram yanılgısı testi ve artırılmış gerçeklik görüş anketi kullanılmıştır. Nitel süreçte ise öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol arasında `Geleneksel Bilim Anlayışı ve Bilimsel Epistemolojik İnanç son test toplam puanlarında anlamlı bir fark görülürken, `Geleneksel Olmayan Bilim Anlayışı` alt faktöründe her iki grup için anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Artırılmış gerçeklik stop motion (AG-SM) öğrenme materyali uygulamalarının kullanıldığı deney grubundaki öğretmen adaylarının kontrol grubundaki öğretmen adaylarına göre kavram yanılgılarını gidermede daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının AG-SM ile öğrenmeye yönelik görüşlerinin olumlu düzeyde olduğu belirlenmiştir. Özellikle öğretmen adayları AG-SM uygulamasının genel olarak eğlenceli, ilgi çekici, etkili, motive edici, gerçeklik hissini arttıran, konuyu somutlaştıran, yenilikçi olarak faydalı olduğunu vurgulamışlardır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, küresel ısınma konusunda yapılan eğitimde AG-SM uygulamalarının kullanılması etkili, verimli bir öğrenme sağlamaktadır. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklik öğrenme materyalini kolaylıkla kullanabildikleri ve tekrar kullanmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle AG-SM uygulamalarının diğer sosyo bilimsel konuların öğretimiyle bütünleştirilmesi yararlı olacaktır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to define the effect of agumeted reality on teachers cancidades' Scientific epistemological belief , misconceptions, about one of socio scientific issues; global warming with augmented reality(AR) and the views of teacher candidates on application. Semi-experimental method was used in the research process. Study group of research consists of 64 teacher candidates(32 experiment group, 32 control group) being educated as 2nd class (Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı) in the school year of 2016-2017.The branches compensated according to dependent variables was appointed, just randomly to experiment and control groups.During the research; augmented reality learning material was used for experiment group, but normal lesson materials(printed materials, animation etc.) were used in the lesson, for control group.As data collection tools, in the quantitative process of research; scientific epistemological belief scale, misconcept test and augmented reality opinion survey were used. But, in qualitative process, data was collected by having half-configurated interviews with teacher candidates. As a result of the research, in the course of experiment and control; while a significant difference was seen in the aggregate amount of 'Traditional Scientific Understanding and Scientifical Epistemological Belief, but not any significant difference was seen for both groups, in the sub-title of 'No Traditional Scientific Understanding'. It was emerged that experiment group(teacher canditates, using agumenty reality - stop motion (AR-SM) learning materials ) was more efficient about solving concept errors than control group(teacher candidates). It was observed that views of teacher candidates were positive for AR learning method. Especially, teacher candidates emphasized that application was generally beneficial for being enjoyable, attractive, motivating, increasing sense of reality, embodying the issue, innovator. According to the results of research; there has been beneficial, efficient learning with AR applications' being used in education about the topic of global warming. On the other hand, there has also been a conclusion that teacher candidates could easily use AR learning material and want to use it again. And so, it will be beneficial to integrate AR applications with teaching of other socioscientific issues.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArtırılmış gerçeklik uygulamalarının öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançları ve kavram yanılgılarına etkisi: Küresel ısınma konusu
dc.title.alternativeThe effect of augmented reality applications on teacher candidates' scientific epistemological beliefs and misconceptions: Global warming
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-10
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAugmented reality
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmGlobal warming
dc.subject.ytmScientific epistemological beliefs
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10203636
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529997
dc.description.pages278
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess