Burdur eğitim kurumları tarihi (1850-1950)
dc.contributor.advisor | Gölen, Zafer | |
dc.contributor.author | Sakar, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:50:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:50:09Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241140 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Burdur'un eğitim kurumları tarihini belli bir başlık altında, bilimsel metotlar çerçevesinde incelemektir. Burdur'u inceleyen ve anlatan eserler içinde nispeten ele alınan eğitimin, kronolojiden yoksun olduğu ve bir sistematik içinde verilmediği söylenebilir. Ayrıca, bu çalışma ile Burdur eğitim kurumları tarihi ile ilgili eksikliklerin giderilmesi ve bundan sonraki çalışmalara katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Bu çalışmada izlenen yöntem başta arşiv belgeleri olmak üzere birinci elden kaynakların tespit edilerek incelenmesi, diğer kaynak eserlerin taranarak konuların kronolojik sıra içerisinde ele alınmaya çalışılmasıdır. Burdur Eğitim Kurumları Tarihi araştırılırken, konu ile ilgili eksiklerin giderilmesi için; 1850 ile 1950 yılı arasında eğitimde meydana gelen değişimler Türk Eğitim Tarihi ışığında incelenmeye çalışılmıştır. Burdur'da eğitimin özellikle Cumhuriyetten sonra ivme kazandığı görülmüştür. Burdur'da (1850-1950) açılan eğitim kurumları ve türleri, eğitim gören öğrenci sayısı ve eğitim veren öğretmenler tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the education history of Burdur within the framework of scientific methods and under certain title. The works which examined and described the education history of Burdur has not chronology and they don't describe it systematically. In addition, the pupose of this study is to eliminate the deficiencies of education history of Burdur and contribute subsequent studies. The method followed in this study is to examine mainly the archive documents ,determined first-hand resources and handling the subjects in chronological order and scanning the other resources. While investigating education history of Burdur, the changes that have occured in education from 1850 to 1950 have been examined in the light of Turkish history of education in order to eliminate the deficiencies in education. Education in Burdur has gained momentum especially after announcement of the Republic in Turkey. The number of students, educational institutions, and teachers have been determined in Burdur between 1850 and 1950. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Burdur eğitim kurumları tarihi (1850-1950) | |
dc.title.alternative | History of Burdur educational institutions (1850-1950) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-29 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Burdur | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Turkish education history | |
dc.identifier.yokid | 10201926 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 527657 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |