Show simple item record

dc.contributor.advisorGölen, Zafer
dc.contributor.authorSakar, Tuncay
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:09Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241140
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Burdur'un eğitim kurumları tarihini belli bir başlık altında, bilimsel metotlar çerçevesinde incelemektir. Burdur'u inceleyen ve anlatan eserler içinde nispeten ele alınan eğitimin, kronolojiden yoksun olduğu ve bir sistematik içinde verilmediği söylenebilir. Ayrıca, bu çalışma ile Burdur eğitim kurumları tarihi ile ilgili eksikliklerin giderilmesi ve bundan sonraki çalışmalara katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Bu çalışmada izlenen yöntem başta arşiv belgeleri olmak üzere birinci elden kaynakların tespit edilerek incelenmesi, diğer kaynak eserlerin taranarak konuların kronolojik sıra içerisinde ele alınmaya çalışılmasıdır. Burdur Eğitim Kurumları Tarihi araştırılırken, konu ile ilgili eksiklerin giderilmesi için; 1850 ile 1950 yılı arasında eğitimde meydana gelen değişimler Türk Eğitim Tarihi ışığında incelenmeye çalışılmıştır. Burdur'da eğitimin özellikle Cumhuriyetten sonra ivme kazandığı görülmüştür. Burdur'da (1850-1950) açılan eğitim kurumları ve türleri, eğitim gören öğrenci sayısı ve eğitim veren öğretmenler tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the education history of Burdur within the framework of scientific methods and under certain title. The works which examined and described the education history of Burdur has not chronology and they don't describe it systematically. In addition, the pupose of this study is to eliminate the deficiencies of education history of Burdur and contribute subsequent studies. The method followed in this study is to examine mainly the archive documents ,determined first-hand resources and handling the subjects in chronological order and scanning the other resources. While investigating education history of Burdur, the changes that have occured in education from 1850 to 1950 have been examined in the light of Turkish history of education in order to eliminate the deficiencies in education. Education in Burdur has gained momentum especially after announcement of the Republic in Turkey. The number of students, educational institutions, and teachers have been determined in Burdur between 1850 and 1950.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBurdur eğitim kurumları tarihi (1850-1950)
dc.title.alternativeHistory of Burdur educational institutions (1850-1950)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-29
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBurdur
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTurkish education history
dc.identifier.yokid10201926
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527657
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess