Show simple item record

dc.contributor.advisorÖlçer, Sevinç
dc.contributor.authorAşikoğlu Aydemir, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:07Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241132
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile 60-72 aylık çocukların fen öğrenimi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015- 2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Türkiye'nin kuzey batısında bulunan bir ilin ilçe merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anasınıfları ve bağımsız anaokullarında görev yapan 20 öğretmen ve bu öğretmenlerin sınıflarında eğitim gören 150 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri `Kişisel Bilgi Formu`, `Fen Öğreniminin Değerlendirilmesi Testi` ve `Yaratıcılık Açısından Bireyin Kendini Değerlendirmesi Ölçeği` ile toplanmıştır. Verilere ilişkin normallik varsayımı basıklık ve çarpıklık değerleri aracılığıyla incelenmiştir. Ayrıca Yaratıcılık Açısından Bireyin Kendini Değerlendirmesi Ölçeği ile Çocukların Fen Öğreniminin Değerlendirilmesi Testi ve alt boyutlarına ilişkin bu çalışma kapsamında güvenirlik analizi yapılmıştır. Çocuklarla ilgili demografik değişkenler ve çocukların Fen Öğreniminin Değerlendirilmesi Testi'nden elde ettikleri puanların karşılaştırılmasında T-testi ve ANOVA tekniği kullanılmıştır. Öğretmenlerin ölçekten, çocukların ise testten elde ettikleri puanlar arasındaki ilişkiye ise Pearson korelasyon analiz tekniği ile bakılmıştır. Bütün analizler SPSS 24 veri analiz programı ile test edilmiştir.Araştırma sonucunda, okul öncesi çocuklarının demografik değişkenlere göre Fen Öğreniminin Değerlendirilmesi Testi'nden elde edilen toplam ve testin alt boyutlarından elde edilen puanlar ile cinsiyet, doğuş sırası, kardeş sayısı ve okul öncesi eğitimden yararlanma süreleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin Yaratıcılık Açısından Bireyin Kendin Değerlendirmesi Ölçeği puan ortalamaları ile çocukların Fen Öğreniminin Değerlendirilmesi Test toplam ve testin alt boyut puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkinin olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the relationship between pre-school teachers' creativity levels and science learning capabilities of children aged 60-72 months. The study group consists of 20 teachers and 60-72 months 150 children -86 females and 64 males-, all from the ministry of education kindergartens and independent kindergartens from a district in the north-west province of Turkey, in 2015-2016 academic year spring semester. The data of the research collected with `Personal Information Form`, `Science Learning Assessment Test`, and `Individual Self-Evaluation Scale for Creativity`. The normality of data is examined by measures of kurtosis and skewness. In addition, the reliability analysis conducted within the scope of this study on the Individual Self-Evaluation Scale for Creativity and the Science Learning Assessment and its sub-dimensions. T-test and ANOVA were used to compare the demographic variables related to children and the scores obtained from the Children's Science Learning Assessment test. Pearson correlation analysis is used to determine the relationship between the scores obtained from the scale for the teachers' and from the test for the children's. SPSS 24 data analysis program is used in all the analyses.As a result of the study, it is seen that there is no statistically significant relationship between the Science Learning Assessment Test's total scores and scores obtained from its sub-dimensions and gender, birth order, number of siblings and pre-school education period according to the demographic variables of the pre-school children.It is seen that there is a statistically significant and positive relationship between the mean scores of the pre-school teachers in Individual Self-Evaluation Scale for Creativity and the total scores of the children's Science Learning Assessment Test total scores and sub-dimensions mean scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile 60-72 aylık çocukların fen öğrenimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between creativity levels of preschool teachers and 60-72 months children's science learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-14
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.identifier.yokid10225325
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533186
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess