2005 sosyal bilgiler öğretim programı ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programı taslağı`nın öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Burdur İli örneği)
dc.contributor.advisor | Korkmaz, Mehmet Sait | |
dc.contributor.author | Güler, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:50:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:50:05Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241126 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 5, 6, 7. sınıfların müfredatlarında kullanılan 2005 sosyal bilgiler öğretim programı ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programı taslağının vizyon, temel yaklaşımlar, temel öğeler gibi çeşitli alanlarda meydana gelen değişimlerini tespit etmektir. Her iki programda oluşan bu değişimleri öğretmen görüşleri aracılığı ile ortaya koymaktır. Bu çalışma, nitel bir araştırmadır. Veri toplama aracı olarak, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. 2005 sosyal bilgiler öğretim programı ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programı taslağı ele alınarak doküman analizi yapılmıştır. 2017-2018 öğretim yılında Burdur İli Merkez İlçesi'nde görev yapmakta olan sosyal bilgiler öğretmenleri ile görüşme yapılarak bilgiler toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre genel olarak 2017 sosyal bilgiler öğretim programı taslağının daha çok sadeleştirildiği, kazanım sayılarının azaldığı fakat kazanımların ifade edilmesinde uzun cümlelerin kullanıldığı, değerlendirme yöntemleri ile ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadığı gibi sonuçlar tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the changes in the 2005 social studies curriculum used in the curricula of the 5th, 6th and 7th grades and the changes in the 2017 social studies curriculum in various fields such as draft, vision, basic approaches and basic elements. The aim of the course is to reveal these changes in both programs through teacher views.This study is a qualitative research. Interview and document analysis method were used as data collection tool. 2005 social studies curriculum and 2017 social studies curriculum program were discussed and document analysis was done. In the 2017-2018 academic year, information was gathered by interviewing social studies teachers working in Burdur.According to the results of the study, it was determined that the 2017 social studies curriculum draft was more simplified, the number of gains decreased but long sentences were used to express the gains, and no changes were made to the assessment methods. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005 sosyal bilgiler öğretim programı ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programı taslağı`nın öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Burdur İli örneği) | |
dc.title.alternative | 2005 drafting social studies curriculum and 2017 social studies curriculum according to teachers' opinions (Burdur Province case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-28 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10225759 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 546865 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |