İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin görsel medyada yayınlanan hava durumunu simgeleyen sembolleri algılama düzeyi
dc.contributor.advisor | Ceylan, Salih | |
dc.contributor.author | Özmen, Yaşar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:50:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:50:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241097 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hava durumunu simgeleyen sembolleri algılama düzeylerini tespit etmektir. Bu çalışmada nitel veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Isparta/ Merkez Hafız İbrahim DEMİRALAY İlkokulunda öğrenim gören 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğrenci Gözlem Formu` alan uzmanı tarafından incelenmiş, uzman onayı alındıktan sonra öğrenci grubuna uygulanmıştır. İlk olarak öğrenci grubuna yaz dönemi ve kış dönemi sembollerinden oluşan ön test uygulaması farklı günlerde yapılmıştır. Velilerden yazılı onay alınarak 15 gün süreyle TRT Çocuk kanalında yer alan haber kuşağındaki hava durumu bültenini çocukların izlemesi istenmiştir. İzledikleri her günün sonunda veli ile öğrenci işbirliği yapılabileceği bilgisi verilmiştir ve 15 günün sonunda son test uygulanmıştır. Ön test ve son testte alınan yazılı cevaplar araştırmacı tarafından bilgisayar ortamına aktarılarak, 3 alan uzmanı tarafından 0( Hiç bilmiyor), 1( Az biliyor), 2( Tam biliyor) şeklinde puanlamasının yapılması sağlanmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin ise Cronbach Alfa katsayısı değeri 0.829 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS Version 22 programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yaz mevsimi hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinde anlamlı artış meydana gelirken, kış mevsimi hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinde herhangi bir değişim görülmediği, hatta bazı grafiklere ilişkin bilgi düzeylerinde anlamlı azalma meydana geldiği görülmüştür. İlkbahar ve Sonbahar mevsimi sembolleri ise Yaz ve Kış mevsimi sembolleri içinde belirtilmiştir. Bu noktada ilkokul öğrencilerinin hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinin geliştirilmesine yönelik farklı eğitim programları uygulanabilir. Farklı eğitim programlarının ilkokul öğrencilerinin hava durumu sembolleri hakkındaki bilgi düzeyleri üzerine etkilerinin ele alındığı benzer çalışmalar yapılabilir. Böylece öğrencilerin hava durumu sembolleri konusundaki bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik yeni modeller ortaya konulabilir. | |
dc.description.abstract | The objective of this study is to set the perception levels of primary school grade 3 students regarding the symbols representing weather forecast. Semi-structured interview method, one of the qualitative data collection tools, has been used in this study. Students have been interviewed along with interview forms within the scope of the study. The working group of the study involves 29 students studying at Hafız İbrahim DEMİRALAY Primary School in Isparta District at 2016-2017 academic year. The data has been gathered through `Student Interview Form` designed by the researcher and it has been evaluated by 3 field experts. Firstly pre-testing, including summer and winter symbols practiced to students on different days. It is wanted from parents that children should watch TRT Çocuk weather forecast for 15 days, the test is practiced written answers of pre-test and final test transferred to computer by the researcher, as 0,1,2,The reliability of the scale, Cronbach's Alpha coefficient has been calculated as SPSS Version 22 software has been used to analyze the data along with frequency, arithmetical average, standard deviation and test. The outcomes of the study demonstrate that there is a significant increase in knowledge levels of students regarding summer weather forecast graphics while there is no change in knowledge levels of students regarding winter weather forecast graphics and in some graphics there have been decreases in knowledge levels. Various educational programs or methods could be employed to boost the knowledge of students regarding weather forecast graphics. Similar studies discussing the effects of these educational programs or methods on knowledge levels of students could be implemented. Thus, new models that have the objective of improving the knowledge levels of students regarding weather forecast graphics could be developed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin görsel medyada yayınlanan hava durumunu simgeleyen sembolleri algılama düzeyi | |
dc.title.alternative | Perception levels of primary school grade 3 students, the symbols representing weather forecast that broadcasted in visual media | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-26 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10315061 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617177 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |