Show simple item record

dc.contributor.advisorKorur, Fikret
dc.contributor.authorYildiz, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:00Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241087
dc.description.abstractBu çalışma, 4. Sınıf `Basit Elektrik Devreleri` ünitesinin öğretiminde tasarım temelli fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına ve `Basit Elektrik Devreleri` ünitesine yönelik tutumuna etkisini belirlemeyi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Şanlıurfa ili, Viranşehir ilçesindeki iki devlet okulundan 4.sınıfta öğrenim gören 251 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmada ön test son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulamadan önce her iki gruba ön test olarak `Basit Elektrik Devreleri Başarı Testi` ve `Basit Elektrik Devreleri Ünitesi Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Uygulama süreci üç hafta sürmüştür. `Basit Elektrik Devreleri` ünitesi; deney grubunda 125 öğrenci ile tasarım temelli öğrenme yöntemi (TTOY) kullanılarak, kontrol grubunda ise 126 öğrenci ile öğretim programında vurgulanan öğrenme (ÖPY) yöntemine (soru-cevap, anlatım, gösterip yaptırma) göre işlenmiştir. Deney grubunda farklı formlar kullanılarak deneysel bir süreç yürütüldü. Burada, öğrencilerin üniteye ait bilgiyi kendilerinin edinmesi, öğrencilerin bilgilerinin kalıcı olması ve öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarına aktarmaları kazanımlarını edinmeleri sağlanmaya çalışılmıştır. Kontrol grubunda ise öğretim programında vurgulanan, büyük oranda anlatım, tartışma, gösterip yaptırma ve soru-cevap teknikleri kullanılarak ders işlenmiş ve dersler, ev ödevleri ve çalışma kitabındaki etkinliklerle desteklenmiştir. Uygulama bitiminde son test `Basit Elektrik Devreleri Başarı Testi` ve `Basit Elektrik Devreleri Ünitesi Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında uygulanan `Basit Elektrik Devreleri Başarı Testi` ve `Basit Elektrik Devreleri Ünitesi Tutum Ölçeği`' nden elde edilen veriler MANCOVA ile analiz edilmiştir. MANCOVA analizi, problem durumunda belirtilen tasarım temelli fen öğretim yöntemi ve öğretim programında vurgulanan öğretim yöntemlerinin akademik başarıya ve tutuma etkisini ortaya çıkarmak ve bağımsız değişkenlerin yönteme etkilerini eşitlemek için kullanılmıştır. Yapılan betimsel analizler ile MANCOVA için sayıltılar sağlanmıştır. Analizler sonucunda deney grubuna uygulanan tasarım temelli fen öğretim yönteminin kontrol grubuna uygulanan öğretim programında vurgulanan yönteme göre hem öğrencilerin akademik başarılarında hem de tutumlarında daha anlamlı olduğu sonucuna varılmıştır (p<0,005). Araştırmaların alt problemlerinin analizinde ilişkili t-testi analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda deney ve kontrol grubunda hem akademik başarılarında hem de tutumlarında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0,005). Ancak deney grubunda uygulanan tasarım temelli fen öğretim yönteminin akademik başarının artmasına ve öğrencilerin tutumlarının olumlu yönde değişmesindeki etkisinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda; tasarım temelli fen öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı ve tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği sonucuna varılmıştır. Bu yöntem sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri tarafından uygulama gerektiren kazanım ve ünitelerde uygulanabilir.
dc.description.abstractThis study aims to determine the effect of design-based science teaching on students' academic achievement and attitude towards `Simple Electrical Circuits` unit in the teaching of the `Simple Electrical Circuits` unit of the 4th grade.The working group of the study involves 251 students studying at grade 4 of two state primary schools in Viranşehir, Şanlıurfa, Turkey. In this research, quasi-experimental design with pre-test post-test experiment-control group was used. Both groups have been subject to `Simple Electric Circuits Achievement Test` and `Simple Electric Circuits Unit Attitude Scale` as a pre-test before the implementation. Implementation process has taken 3 weeks. `Simple Electric Circuit` unit has been taught through design-based teaching method in the experimental group with 125 students while in the control group the same unit has been covered through current and to the learning method emphasized in the curriculum (question-answer, instruction, modelling and applying) with 126 students. An experimental process was carried out using different forms in the experimental group. These forms have helped students acquire the knowledge regarding the unit by themselves; obtain permanent learning as well as transfer the knowledge into their daily practices. However, in the control group the same unit has been covered through current and highlighted in the curriculum (question-answer, instruction, modelling and applying) and assignments and additional task sheets have been used to support teaching and learning. Once the instruction has ended, `Simple Electric Circuits Achievement Test` and Simple Electric Circuits Unit Attitude Scale` have been implemented as a post-test. The data obtained from `Simple Electric Circuit Achievement Test` and Simple Electric Circuit Unit Attitude Scale` applied both as a pre-test and post-test has been analysed through MANCOVA. MANCOVA analysis has been used to explore the impact of design-based teaching method and teaching methods emphasized in the curriculum in the academic achievement and attitude as well as to balance the impacts of independent variable in the method. Premises have been obtained through descriptive analysis conducted for the purposes of MANCOVA. The outcomes of the analysis have demonstrated that design-based teaching method used in the experimental group has exerted more significant results regarding the achievements and attitudes of students compared to teaching methods emphasized in the curriculum used in the control group (p<0,005). Dependent t-test has been used in the analysis of sub-problems of the investigations. The analysis has showed that the experimental-control group has marked more significant difference regarding the achievements and attitudes of students (p<0,005). However, it has been found that design-based teaching method used in the experimental group has had more positive impacts in the increase of the achievement and positive attitudes. As a result of the research; It is concluded that design based science teaching method increases students' academic achievement and changes their attitudes positively. This method can be applied by the classroom teachers and branch teachers in the gains and units that require application.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTasarım temelli fen öğretiminin 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve tutumuna etkisi: Basit elektrik devreleri ünitesi
dc.title.alternativeThe effect of design-based science teaching on the academic achievement and attitude of 4th grade students: Simple electrical circuits unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10307898
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601868
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess