Show simple item record

dc.contributor.advisorDal, Nil Esra
dc.contributor.authorYilmaz, Funda
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:56Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241054
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler internet kullanımının önemini artırmıştır. Zamanla bu artış, geleneksel alışverişi internet ortamına taşımıştır. Bu durum, tüketicilerin tüketim alışkanlıklarında değişiklikleri meydana getirmiştir. Geleneksel alışverişlerde kaçırılan fırsatlar, internet alışverişleri sayesinde avantaja dönüşmektedir. Bu noktada, tüketicinin istediği yerde ve istediği zamanda alışveriş yapabilmesi internet alışverişinin en önemli özelliğidir. Ancak internet alışverişlerinde satın alma sonuçlarını öngöremeyen tüketiciler bazı riskler yaşayabilir. Araştırmanın konusu; tüketicilerin internet alışverişlerinde satın alma davranışlarını etkileyen algılanan risk unsurlarını araştırmaktır. Araştırmanın amacı; tüketicilerin internet alışverişlerinde algılanan risk unsurlarının, internet alışverişlerinde satın alma davranışları üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın problemi olarak; demografik özelliklerin dikkate alınmasıyla tüketicilerin internetten alışveriş yapma sıklığı, internet alışverişlerinde en çok tercih edilen ürün grubu, internet alışverişlerine harcanan aylık miktar ve internet alışverişlerinde kullanılan ödeme aracı sorularına yanıt aranmaktadır. Ankara'da ikamet etmek ve en az bir kez internetten alışveriş yapmak araştırmanın kısıtını oluşturmaktadır. Bu çalışmada online anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada; madde analizi, güvenirlik analizi, normal dağılım testi, frekans ve tanımlayıcı analizi, korelâsyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmacılara öneriler; sonuçların daha genellenebilir olması açısından farklı bölgelerde ve farklı illerde yaşayan katılımcıların dâhil olduğu daha büyük örneklem hacimlerinde çalışma yapılabilir.Anahtar Kelimeler: İnternet Alışverişleri, İnternet Alışverişlerinde Algılanan Riskler, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler
dc.description.abstractDevelopments in information and communication technology have increased the importance of internet usage. Over time, this increase has moved the traditional shopping to the internet environment. This situation has created in changes in consumer habits. Missed opportunities in traditional shopping, at internet shopping have transformed into an advantage. At this point, it is the most important feature of internet shopping where the consumers can where the consumer wants and can shop at any time. But, consumers who can not foresee the results of internet shopping may experiencing some risks. The subject of research; perceived risk in internet shopping and factors Affecting purchasing behavior of consumers. The aim of the research; is to determine whether the perceived risk factors in internet shopping of consumers have a significant effect on buying behavior in internet shopping. The problem of research; considering the demographic characteristics of consumers, the frequency of shopping on the internet, the most preferred product group in internet shopping, the monthly amount spent on internet purchases, the payment tool used in internet shopping is the answer to the questions. To reside in Ankara and to shop internet at least once, constitutes the limit of research. Online survey method was used in the study. In this research; analysis of substances, reliability analysis of scale, normal distribution test, frequency and desciptive analysis, factor analysis, correlation and regression analysis, frequency and cross-table analysis were performed. Advice to researchers; in order to make the results more generalizable, it is possible to study in larger sample volumes including participants living in different regions and in different provinces.Keywords: Internet Shoppers, Perceived Risks in Internet Shopping, Factors Affecting Consumer Behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternet alışverişlerinde algılanan risk ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: Ankara ilinde bir uygulama
dc.title.alternativePerceived risk in internet shopping and factors affecting purchasing behavior of consumers: An application in Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.subject.ytmAnkara
dc.identifier.yokid10227581
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533519
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess