Show simple item record

dc.contributor.advisorDal, Nil Esra
dc.contributor.authorTekinarslan, Nisan Gül
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:46Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240988
dc.description.abstractHayatın her alanında bulunan, çok büyük bir rol oynayan ve her zaman uyarıcı etkisi olan renklerin hissettirdiği kavramlar ve ilettiği bazı mesajlar vardır. Renkler algılamayı kolaylaştıran, duyguları harekete geçiren, davranışları etkileyen, önemli bir görsel iletişim unsurudur. Bunun farkında olan işletmeler, akılda kalmak, dikkat çekmek, merak uyandırmak, farklı olmak ve belirli bir algı yaratmak için ürünlerinde, ambalajlarında, markalarında ve birçok görsel unsurda renklerin ikna edici gücünden faydalanmaktadır.Ambalajda tüketicinin dikkatini çeken ilk unsur renktir. Renklerin anlamlarının iyi bilinmesi ve kültürel farklılıklara yönelik doğru seçilerek kullanılması, çok büyük avantajlar sağlayacaktır. Renkler tüketicileri satın almaya iten, çeşitli dürtüler uyandıran, algıyı artıran, karar almayı kolaylaştıran pek çok özelliğe sahiptir.Bu çalışmada renklerin algılanışları, tüketici davranışlarına etkisi, pazarlamada kullanımı gibi konular ele alınmış ve ürün ambalajında kullanılan renklerin tüketiciler üzerindeki etkisi araştırılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya yönelik üniversite öğrencilerine anket uygulanarak, öğrencilerin demografik özelliklerine, çeşitli kavramların ve ürün ambalajlarının kişilere hatırlattığı renklere, ambalaj tasarımında kullanılan renklerin etkilerine dair veriler elde edilmiştir. Bu verilerden yararlanarak yapılan çeşitli analizler sonucunda, tüketicilerin ürün ambalajında kullanılan renklerden etkilendikleri, bu renklerin ürünlerin akılda kalmasında etkili olduğu ve ambalajın renginden markanın diğer markalardan ayırt edilebildiği söylenebilmektedir. Bu doğrultuda bu çalışma, ürün ambalaj tasarımlarında kullanılacak renklere yönelik işletmelere ve ambalaj tasarımcılarına önemli fikirler sunmaktadır.
dc.description.abstractThere are some messages and emotions that are conveyed of the colors that play a big role in every aspect of life and which have always stimulating effect. Colors are an important visual communication element that facilitates perception, acts emotions, affects behaviours. Enterprises that are aware of this make use of the persuasive power of colors in their products, their packaging, their brands and in many visual elements in order to be keept in mind, attract attention, stimulate curiosity, be different and create a certain perception.The first element that attracts the attention of the consumer in packaging is the color. The well-known meaning of colors and the right selection of cultural differences will provide tremendous advantages. Colors have many features that motivate consumer to buy, wake up a variety of senses, enhance perception, and provide to take a decisions easier. In this study, the subjects such as the perceptions of colors, the effect on consumer behaviours, and the usage of them in marketing has been examined and the effects of the colors used in product packaging on consumers have been tried to find out. Intended for researching, a questionnaire was applied to university students, the surveyed to obtain data on the demographic characteristics of students, the various concepts and colors of the product packaging reminded by the person, the effects of the colors used in package design. As a result of various analyses conducted using these data, it can be said that consumers are influenced by colors used in product packaging, that these colors are effective in keeping the products in mind and the brand can be distinguished from the other brands by the color of the packaging. In this direction, this study, offers important ideas to businesses and packaging designers for colors to be used in product packaging designs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici davranışlarında renklerin rolü: Bir uygulama
dc.title.alternativeThe role of colours in consumer behaviours: An application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-01
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmPackaging design
dc.identifier.yokid10197202
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529501
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess