dc.contributor.advisor | Atay, Emrah | |
dc.contributor.author | Sarica, Melihşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240975 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin seçili değişkenlere göre spora karşı tutumlarının değerlendirilmesidir. Çalışmaya Isparta'da ikamet eden farklı bölümlerde okuyan 621 üniversite öğrencisi gönüllü katılmıştır. Çalışmada genel tarama modellerinden anket yöntemi kullanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmacı tarafından hazırlanan sosyodemografik soruların yer aldığı anket, ikinci bölümde ise Koçak (2014) tarafından geliştirilen `Üniversite Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları` ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirmesinde ilk önce Kolmogorov-Smimirnov testi ile normallik değerlerine bakılmıştır. Verilerin normal dağılıma uymadıkları görülmüştür. Verilerin değerlendirilmesi Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi ile yapılmıştır. Aktif olan öğrencilerin inaktif olan öğrencilere oranla psikososyal alt boyu, zihinsel alt boyutu, toplam tutum sıra ortalamaları önemli derecede yüksekti (p<0.05). Faal lisanslı olarak spor yapanların zihinsel alt boyut tutum sıra ortalaması lisanssızlara oranla önemli derecede daha yüksekti (p<0.05). Hayatlarının her hangi bir döneminde lisanslı olarak spor yapanların zihinsel alt boyut tutum sıra ortalaması hiç lisansa sahip olmayanlara oranla önemli derecede daha yüksekti (p<0.05). Rekreasyonel olarak spora katılanların psikososyal alt boyu, fiziksel alt boyutu, zihinsel alt boyutu, toplam tutum sıra ortalamaları önemli derecede yüksekti (p<0.05). Üniversite eğitimlerinde Beden Eğitimi Spor, Fiziksel Aktivite, ya da Sağlıklı Yaşam ile ilgili ders alan öğrencilerin zihinsel alt boyut spor tutumları önemli derecede yüksekti. Yazılı basın ya da elektronik ortamda spor ile ilgili haber takip edenlerin psikososyal alt boyu, fiziksel alt boyutu, zihinsel alt boyutu, toplam tutum sıra ortalamaları takip etmeyenlere oranla daha yüksekti (p<0.05). Katılımcıların annelerinin spor yapmaları katılımcıların psikososyal alt boyu, zihinsel alt boyutu, toplam tutum sıra ortalamalarını önemli derecede etkilemektedir (p<0.05). Sonuç olarak spora karşı tutumu bireylerin çocukluk dönemlerindeki yaşantıları, yazılı ve elektronik haberler, annenin spora katılımı etkilemektedir. Bu nedenle bireylerin annelerinin spora katılımı arttırılmalı, bireyler küçük yaşlarda spor ortamına yönlendirilmelidir.Anahtar kelimeler: Öğrenci, Tutum, Spor, Üniversite. Sayfa Adedi: 68Danışman: Doç. Dr. Emrah ATAY | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the students' attitude towards the sport according to the selected variables. 621 university students studying in different departments residing in Isparta participated in research volunteerly. In the research questionnaire method was used from the general screening models. The questionnaire consists of two parts. In the first part, sociodemographic questions prepared by the researcher were included in the questionnaire and in the second part the scale of `University Students' s towards Sports` developed by Koçak (2014) was used. SPSS 22 program was used for analysis of data. In the evaluation of the data, the values of normality were first examined by the Kolmogorov-Smirnov test. It was seen that the data did not fit the normal distribution. The data were analyzed by Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis H test. Psychosocial sub-dimension, mental sub-dimension, total average of the active students were significantly higher than inactive students (p <0.05). The mental subscale rank average of those who were actively licensed were significantly higher than those without licenses (p <0.05). At any stage of their lives, the mental subscale average rank of those who exercised as licensed was significantly higher than those who did not have any license (p <0.05). Psychosocial sub-dimension, physical sub-dimension, mental sub-dimension, total attitude average of recreational participants were significantly higher (p <0.05). The physical attitudes of the students who took courses related to Physical Education Sports, Physical Activity, or Healthy Life in university education were significantly higher. The psychosocial subscale, physical subdimension, mental subscale, total attitude of the followers of sports news in the print or electronic media were higher than those who did not follow the average (p <0.05). Participants' mothers' sport performances significantly affected the participants' psychosocial sub-dimension, mental sub-dimension, total attitude rank averages (p <0.05). As a result, the attitude towards the sport is influenced by the childhood experiences, written and electronic news, the participation of the mother in the sport. For this reason, the participation of the sports of the individuals' mother should be increased and the individuals should be directed to the sports environment at the early ages.Key words: Attitude, Sports, Student, University. Page number: 68Supervisor: Assoc. Dr. Emrah ATAY | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin spora karşı tutumlarının araştırılması | |
dc.title.alternative | Invistigation of sport attitude of university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-23 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 10255857 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599592 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı | |