Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Behsat
dc.contributor.authorAydin Doğruyol, Ayşen
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:44Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240966
dc.description.abstractAraştırmanın amacı kaynaştırma öğrencisi ebeveynlerinin eğitim sistemi hakkındaki düşüncelerini ve beklentilerini tespit etmektir. Araştırma Burdur ilindeki ilkokullarda eğitim gören 30 özel gereksinimli öğrencinin ebeveynleri ile yapılmıştır. Ebeveynlerin beklentileri nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile belirlenmiştir. Görüşme formundaki sorular uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Soruların tümü açık uçlu olarak oluşturulmuştur. Sorulardan ilk dört tanesi çocuğun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik olup, beş soru eğitim sistemi bileşenlerinden beklentileri, son soru ise genel görüş ve önerileri belirlemeye yöneliktir. Verilerin yorumlanmasında söylem analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları ebeveynlerin verdiği cevaplarla ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Araştırma ile kaynaştırma eğitiminde alanında uzman kişilerin yer alması, şiddet, gurur incitici davranışların önlenmesi ve ulaşım sıkıntılarının çözülmesi sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma Eğitimi, Ebeveyn, Kaynaştırma Öğrencileri, Sınıf Öğretmeni
dc.description.abstractThis research was aimed to determine the thoughts and expectations of the parents mainstreaming students about educational system. The applied part of the investigation was carried out with the parents of thirty special students who were educated in primary schools in Burdur. The semi-structured interview technique which is one of the qualitative research method was used for learning parents' expectations. Interview questions were created by researcher herself by the help of taking expert opinion. All the questions in the interview form are open-ended. The first four questions of the interview form are aimed determining the demographic characteristics of the student, belonging five question is about the expectations from the components of the education system, and the last question is for gating general information about the opinions and suggestions of the parents. Discourse analysis method was used to interpret the data. The results of the study were detaily explained with the answers of the parents. With the research, it has been reached the findings of preventing the violence, indignity and resolving the transportation difficulties via taking place of the specialists in their field in the inclusive education.Key Words: Inclusive Education, Parents, Inclusion Students, Elementary Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKaynaştırma öğrencisi ebeveynlerinin eğitim sisteminden beklentileri
dc.title.alternativeDisabled parents expectation about children's education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10253934
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599588
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess