Lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyini ve yaşam kalitelerini etkileyen nedenlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Atay, Emrah | |
dc.contributor.author | Candan, Sibel Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240965 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyini ve yaşam kalitelerini etkileyen nedenlerin araştırılmasıdır. Çalışmaya yaşları 16,29±1,09 yıl olan 571 (%43,9) erkek, 730(%56,) kadın toplam 1301 lise öğrencisi katılmıştır. Çalışma verileri iki farklı anket kullanılarak elde edilmiştir. Anketlerden birincisi `Yedi Günlük Fiziksel Aktivite Hatırlama Anketi ikincisi ise `Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeği` dir. Verilerin değerlendirilmesinde sosyal bilimler için geliştirilmiş istatistiksel programlardan yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ilk olarak normalitesine bakılmıştır. Normallik dağılımı Shapiro-Wilk testi ile yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Korelasyon hesaplamasında ise Spearman testinde faydalanılmıştır. Erkek öğrencilerin yaşam kalitesi ve yaşam kalitesi alt boyutları kadın öğrencilere göre önemli derecede yüksektir (p<0.05). Lisanslı spor yapanların ve aktif kişilerin yaşam kaliteleri lisanslı spor yapmayan ve sedanter kişilere oranla yaşam kaliteleri önemli derecede yüksektir (p<0.05). Sanal ortamda 10 saatten fazla süre geçirenlerin yaşam kaliteleri 10 saat ve altında süre geçirenlerden önemli derecede düşüktür (p<0.05). Kadın öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri erkek öğrencilere göre önemli derecede düşüktür (p<0.05). Sanal ortamda geçirilen süre 10 saat ve üzerinde olan katılımcıların fiziksel aktivite düzeyleri de önemli derecede yüksektir (p<0.05). Fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasında düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır (p<0.05). Gençlerde fiziksel aktivite düzeyinin artırılmasına yönelik yapılacak girişimlerin, yaşam kalitelerini arttırabileceği düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the factors that affect the level of physical activity and life quality of the high school students. 1301 high school students 571 (43,9%) of which is male and 730 (56%) of which is female with an average age of 16,29±1,09 participated in this study. The data used in this research was collected by using two different questionnaires. The first one of these questionnaires is `Seven Day Physical Activity Tracking` and the second one is `Life Quality for Children`. Statistical programs developed for social sciences were used for the evaluation of the data collected. During the analysis of the data obtained, normality analysis was conducted as the first step. Normality analysis was conducted by using Shapiro-Wilk test. During the later stages of the analysis, Mann-Whitney U, Kruakal, Wallis H tests were used. Spearman test was used in the correlation analysis. As a result of the analysis, it was found out that life quality and its sub-dimensions were considerably higher in male students (p<0.05). The life quality of those who are active and who are a licensed sportsperson are significantly higher when compared to those who are sedentary and who are not participating in any sports activities (p<0.05). The life quality of those spending more than 10 hours in virtual life have considerably lower than those who spend 10 and less hours (p<0.05). The physical activity levels of the women are remarkably lower than those of men (p<0.05). The level of physical activity of the participants spending 10 and more hours online is considerably higher (p<0.05). There is a low level statistical significance between the level of physical activity and life quality (p<0.05). Attempts to increase the physical activity level in young people are thought to increase their quality of life. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyini ve yaşam kalitelerini etkileyen nedenlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of the factors that affect the activity levels and the quality of life of high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-13 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Physical activity | |
dc.subject.ytm | Quality of life | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10247841 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 548760 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı |