Öğretim elemanlarının yaşam becerileri hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Erduran Avcı, Dilek | |
dc.contributor.author | Selçuk, Aybüke Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:34Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240889 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma öğretim elemanlarının; yaşam becerilerini nasıl algıladıklarını, eğitim-öğretim etkinliklerini yaşam becerileri açısından nasıl değerlendirdiklerini ve öğretmen adaylarının yaşam becerisi yeterliliklerini nasıl değerlendirdiklerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma desenlerinden fenomenolojidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi'nde görev yapan 28 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretim elemanları yaşam becerileri kavramını yaşantılarında pek çok alanda kullanmakla beraber bu becerileri kendi çalışma alanlarıyla içselleştirdiği düşünülmektedir. Öğretim elemanları yaşam becerilerinin sonradan kazanılıp/geliştirilebileceğini düşünürken, bu becerilere bireylerin hayatlarının her alanında ihtiyaç duyduklarını ve eksikliğinde aile, meslek, sosyal yaşam gibi alanlarda problem yaşayacaklarını düşünmektedirler. Öğretim elemanları yaşam becerilerini gelişmesine yönelik olarak kendi gerçekleştirdikleri ders içi ve ders dışı etkinliklerle çoğu becerinin geliştiğini fakat stres ve duygularla başa çıkma becerisinin öğretmen adaylarında yeterince gelişmediğini düşünmektedirler. Öğretim elemanlarının birçoğu ders içi ve ders dışı etkinliklerle öğretmen adaylarının yaşam becerilerinin geliştiğini/kısmen geliştiğini düşünürken, bir kısmı ise yeterli düzeyde gelişmediğini düşünmektedir. Öğretim elemanları bu becerileri kazandırırken onları sınırlandıran bazı faktörlerinde olduğunu belirtmişlerdir. Öğretim elemanlarının birçoğu öğretmen adaylarının fakültede geçirdikleri süre içinde yaşam becerilerinin geliştiğini düşünürken, bazıları ise tam tersini düşünmektedir. Öğretim elemanlarının büyük bir kısmı öğretmen adaylarının Eğitim Fakültesi birinci sınıfa başlarken bütün yaşam becerilerine sahip olmaları gerektiğini düşünürken, bir kısmı ise bu becerilerin bazılarına sahip olarak gelmelerinin yeterli olacağını düşünmektedirler. Öğretim elemanları öğretmen adaylarının mevcut becerilerini oldukça yetersiz bulmakla beraber, çoğu öğretim elemanı öğretmen adaylarının bu becerilerin hiçbirine sahip olmadıklarını düşünmektedir. Öğretim elemanlarının büyük çoğunluğu mezun olan öğretmen adaylarının yaşam becerilerinin hepsine veya bazılarına yeterli düzeyde sahip olarak mezun olduklarını düşünürken, bazıları öğretmen adaylarının hiçbir beceriye sahip olmadan mezun olduklarını düşünmektedirler. Son olarak öğretim elemanları öğretmen adaylarının yaşam becerilerini geliştirmeye yönelik bazı önerilerde bulunmuşlardır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out faculty members' perception of life skills, how they evaluate their educational activities in terms of life skills, and to see how they evaluate the sufficiency of trainee teachers' life skills. The method of the research is the phenomenology of the qualitative research patterns. The study group consists of 28 faculty members of Faculty of Education of a public university in the spring semester of 2018-2019 academic year. The data of the study was collected with a semi-structured interview form. The data of the research were analyzed through content analysis, one of the qualitative analysis methods. According to the results of the research, faculty members use the concept of life skills in many areas in their lives, also they internalize these skills with their own study areas. Faculty members think that life skills can be acquired/improved afterwards. Participants also believe that individuals need these skills in every aspect of their lives, and the lack of life skills can cause problems in areas like family, profession, social life, etc. Participants think that most of the life skills develop with their own in-class and extracurricular activities, but trainee teachers' ability to cope with stress and emotions does not develope sufficiently. While many of the faculty members believe that life skills of trainee teachers developes/partially developes with in class and extracurricular activities, others argues that life skills do not develop enough with those activities. The participants also state that there are some factors that limit these skills. Most of the participant state that their life skills have improved during the time they spend in the faculty, but some of them think the opposite is true. While most of them believe that trainee teachers should have all the life skills when they start their first year of the Faculty of Education, some of them argue that it is enough to have some of these skills to begin with. Faculty members find the current skills of trainee teachers quite inadequate, also most participants think that trainee teachers do not have any of these skills. While the majority of the faculty members state that trainee teachers have graduated with all or some of the life skills, some of them believe that they have graduated without any skills at all. Lastly, faculty members made some suggestions to improve the life skills of trainee teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim elemanlarının yaşam becerileri hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of faculty members about life skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.identifier.yokid | 10275689 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599822 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |