dc.contributor.advisor | Önen, Özgür | |
dc.contributor.author | Altindal Doğaner, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240858 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, kuruma ulaşım süresi, motivasyon ve bazı demografik özelliklerin öğretmenlerin iş doyumlarını anlamlı bir şekilde yordayıp yordamadağını araştırmaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmaktadır. Kuruma ulaşım süresi, motivasyon ve bazı demografik özellikler yordayıcı, öğretmenlerin iş doyum düzeyi ise yordanan değişken olarak tanımlanmaktadır. Araştırmanın evrenini, Burdur'da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında görev yapan 3292 öğretmen; örneklemini ise Burdur İl Merkezi, Merkeze bağlı köyler ve ilçe merkezi olmak görev yapan 130 kadın, 123 erkek olmak üzere toplamda 253 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak üzere; araştırmacı tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu'', Yetişkin Motivasyon Ölçeği (Tulunay Ateş & İhtiyaroğlu, 2019) ve İş Doyum Ölçeği (Güler, 1990) kullanılmıştır. Bu araştırma için yapılan güvenilirlik testi sonucunda Yetişkin Motivasyon Ölçeği'nin cronboach alfa değeri .562; İş Doyum Ölçeği'nin cronboach alfa değeri ise .939 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analiz SPSS programı ile yapılmıştır. Verilerin analizi için ''Çoklu Regresyon Analizi'' yapılmıştır. Araştırma başlangıcında öğretmenlerin iş doyum düzeyleri üzerinde etkisi olabileceği düşünülen 9 değişken bu analize tabi tutulmuştur. Söz konusu 9 değişkenden; dışsal motivasyon düzeyi (p<0.01), ulaşım süresi (p<0.1), haftalık çalışma saati (p<0.1) ve cinsiyet (p<0.5) değişkenlerinin, öğretmenlerin iş doyum düzeylerini anlamlı bir şekilde yordadığı sonucu elde edilmiştir. Ancak medeni durum, çocuk sahibi olma durumu, mesleki kıdem, zorunlu hizmet yükümlülük durumu ve içsel motivasyon değişkenlerinin, öğretmenlerin iş doyum düzeylerini anlamlı bir şekilde yordamadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kuruma ulaşım süresi, geliş gidiş yapmak, dışsal motivasyon, içsel motivasyon, iş doyumu | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to research duration of transportation to the institution, motivation and some demographic characters whether predict the teachers' job satisfaction considering to the variables of teachers. In this study, relational survey method is used. the distance of the institution to the place of residence, in other words;it is identified that commuting is predictive, job satisfaction of teachers is a predicted variables. The universe of the is 3292 teachers who work who work at state schools in Burdur, affiliated to the Ministry of Education. In the total 253 teachers,130 of whom are female and 123 of whom are male teachers, who work at state schools in city centre, districts and villages of Burdur, is constitued the frame of this study. 'Personal Information Form' developed by the researcher, 'Motivation Adult Scale' (Tulunay Ateş &İhtiyaroğlu, 2019) and 'Job Satiffaction Scale' (Güler, 1999) are used to collect datas of the reasearch. The result of reliability test for this research has been shown that the cronbah's Alpha reliability coeffiient of 'Motivation Adult Scale' was .562; the cronbah's Alpha reliability coeffiient of 'Job Satisfaction Scale' was .939. Analyzing of datas was made by SPSS Packet Programming. Multiple linear regression analysis was used for analyzing datas. 9 variables which are thought that they may effect to job satisfaction of the teachers in the beginning of the research, are subjected in this study. The result was obtained that the variables, extrinsic motivation (p<.01), time of transportation (p<.01), weekly working hours (p<.01) and gender (p<.05) predict job satisfaction of the teachers significiantly. However, it was seen that marial tatus, having child status, tenure of proffession, compulsory service status and instric motivation variables do not predict the job satisfaction of the teachers.Key Words: Duration of transportation to the intution, commute to intutions, the conditions of transportation, extrinsic motivation, instric motivation, job satisfaction | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kuruma ulaşım süresi, motivasyon ve bazı demografik özellikleri açısından öğretmenlerin iş doyumunun incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of job satisfaction of teachers in terms of transportation time, motivation and some demographic characteristic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10275366 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599815 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı | |