Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Behsat
dc.contributor.authorAydin, Osman
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:27Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240841
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, otantik öğrenme ortamlarının, 4.sınıf matematik ders başarısına ve öğrencilerin akademik özgüvenlerine etkisini belirlemektir. Araştırma matematik dersi ölçme alanından; uzunluk ölçme, tartma, zaman ölçme ve sıvıları ölçme konularını kapsamaktadır. Araştırmanın uygulaması 2018-2019 eğitim yılı ikinci döneminde Isparta ilinin Aksu ilçesindeki bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 4.sınıfta okuyan 23 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın uygulaması 08 Mart-24 Mayıs 2019 tarihleri arasında toplam on hafta sürmüştür. Çalışmada karma yöntem desenlerinden, yakınsayan paralel karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tek grup öntest-sontest modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen `Matematik Başarı Testi` ve Brookover tarafından geliştirilip Senemoğlu (1989) tarafından Türkçe' ye uyarlanan `Akademik Özgüven Ölçeği` ile alınmıştır. Araştırmanın nicel veri analizi bağımlı t-testi yapılarak belirlenmiştir. Araştırmanın nitel verileri öğrenci günlükleriyle toplanmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Araştırma sonucunda, otantik öğrenme etkinliklerinin ders başarısını ve derse yönelik akademik özgüvenlerini arttırdığı görülmüştür. Öğrencilerin dersi eğlenerek öğrendiği ve matematik dersine karşı ilgilerinin arttığı gözlenmiştir. Otantik öğrenme yöntemleriyle gerçek hayatla bağ kurulan matematik daha anlamlı hale gelmiştir.
dc.description.abstractThis aim of this study is to determine the impact of authentic learning environments on the success in math classes of 4th grade students and academic self-confidence of these students in primary school. Research mathematics class measuring area; Includes measuring, weighing, measuring time and measuring fluids. The application of the study was conducted in a public school in Aksu district of Isparta Province in the second period of 2018-2019 training year. The study group consisted of 23 students studying in the 4th grade. The application of the study lasted for a total of ten weeks between 08 March-24 May 2019. In the study, mixed method patterns were used to convergent parallel design. In the quantitative dimension of the study, single group pretest-posttest model was used. Quantitative data of the research was taken with the `Mathematics Achievement Test` developed by the researcher and `Academic Self-Confidence Scale` developed by Brookover and adapted to Turkish by Senemoğlu (1989). Quantitative data analysis of the study was determined by dependent t-test. The qualitative data of the study was collected with the student diaries. Analysis of qualitative data of the research was done by content analysis method. As a result of the research, it has been seen that authentic learning activities increase course success and academic self-esteem for the class. It was observed that the students learned the lesson by having fun and their interest in mathematics class was increased. Maths connected with real life by authentic learning methods have become more meaningful.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOtantik öğrenme ortamlarının 4. sınıf matematik ders başarısı ve akademik özgüvenlerine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of authentic learning environments on the 4. classroom mathematics course success and academic self-confidence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSelf confidence
dc.subject.ytmClassroom training
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.identifier.yokid10281779
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600009
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess