Otantik öğrenme ortamlarının 4. sınıf matematik ders başarısı ve akademik özgüvenlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Savaş, Behsat | |
dc.contributor.author | Aydin, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:27Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240841 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, otantik öğrenme ortamlarının, 4.sınıf matematik ders başarısına ve öğrencilerin akademik özgüvenlerine etkisini belirlemektir. Araştırma matematik dersi ölçme alanından; uzunluk ölçme, tartma, zaman ölçme ve sıvıları ölçme konularını kapsamaktadır. Araştırmanın uygulaması 2018-2019 eğitim yılı ikinci döneminde Isparta ilinin Aksu ilçesindeki bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 4.sınıfta okuyan 23 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın uygulaması 08 Mart-24 Mayıs 2019 tarihleri arasında toplam on hafta sürmüştür. Çalışmada karma yöntem desenlerinden, yakınsayan paralel karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tek grup öntest-sontest modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen `Matematik Başarı Testi` ve Brookover tarafından geliştirilip Senemoğlu (1989) tarafından Türkçe' ye uyarlanan `Akademik Özgüven Ölçeği` ile alınmıştır. Araştırmanın nicel veri analizi bağımlı t-testi yapılarak belirlenmiştir. Araştırmanın nitel verileri öğrenci günlükleriyle toplanmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Araştırma sonucunda, otantik öğrenme etkinliklerinin ders başarısını ve derse yönelik akademik özgüvenlerini arttırdığı görülmüştür. Öğrencilerin dersi eğlenerek öğrendiği ve matematik dersine karşı ilgilerinin arttığı gözlenmiştir. Otantik öğrenme yöntemleriyle gerçek hayatla bağ kurulan matematik daha anlamlı hale gelmiştir. | |
dc.description.abstract | This aim of this study is to determine the impact of authentic learning environments on the success in math classes of 4th grade students and academic self-confidence of these students in primary school. Research mathematics class measuring area; Includes measuring, weighing, measuring time and measuring fluids. The application of the study was conducted in a public school in Aksu district of Isparta Province in the second period of 2018-2019 training year. The study group consisted of 23 students studying in the 4th grade. The application of the study lasted for a total of ten weeks between 08 March-24 May 2019. In the study, mixed method patterns were used to convergent parallel design. In the quantitative dimension of the study, single group pretest-posttest model was used. Quantitative data of the research was taken with the `Mathematics Achievement Test` developed by the researcher and `Academic Self-Confidence Scale` developed by Brookover and adapted to Turkish by Senemoğlu (1989). Quantitative data analysis of the study was determined by dependent t-test. The qualitative data of the study was collected with the student diaries. Analysis of qualitative data of the research was done by content analysis method. As a result of the research, it has been seen that authentic learning activities increase course success and academic self-esteem for the class. It was observed that the students learned the lesson by having fun and their interest in mathematics class was increased. Maths connected with real life by authentic learning methods have become more meaningful. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Otantik öğrenme ortamlarının 4. sınıf matematik ders başarısı ve akademik özgüvenlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of authentic learning environments on the 4. classroom mathematics course success and academic self-confidence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Self confidence | |
dc.subject.ytm | Classroom training | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.identifier.yokid | 10281779 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600009 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |