Show simple item record

dc.contributor.advisorKilinç, Olcay
dc.contributor.authorÜnsal, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:30Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240837
dc.description.abstractÖZETSon yıllarda, markalar tüketici tercihlerinde daha fazla belirleyici olmuştur. Tüketicilerin istek ve beklentilerine cevap verebilmek ve pazarda güçlü bir yer edinmek isteyen perakendeciler özel markalar ile ürünlerini satışa sunmaya başlamışlardır. Özel marka, perakendecilerin kendi ürettiği ya da üretim için aracı firma kullanılarak piyasaya sunulan ve aracının kendi ismini ya da perakendecinin kendi markasının ismini vererek piyasaya sunduğu markalardır. Özel marka kavramının giderek arttığı günümüz koşullarında tüketicilerin tercih sebeplerini yönlendiren bazı unsurlar bulunmaktadır. Tüketici tercihlerini yönlendiren unsurlardan biri olan ambalaj, tüketici tercih ve tutumlarında etkin rol oynamaktadır. Bu nedenle hem tüketici hem de perakendeciler açısından özel markalar önemli hale gelmiştir. Özel markalı ürünlerde ürün ambalajının tüketici tutumlarına etkisini ortaya koymak araştırmanın temel amacıdır. Araştırmanın ilk bölümünde marka kavramı, marka türleri, tüketici tutumları, özel marka kavramı tanımı ve kapsamı, özel markalı ürünlerde ambalajlama incelenmektedir. İkinci bölümde araştırmanın türü, problemi, önemi, amacı, yöntemi, araştırma evreni, araştırmanın sınırlılıkları ve sayıltıları, örneklemi, araştırma hipotezleri, veri toplama yöntemi ve anket formunun hazırlanmasına dair bilgiler yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise anket yöntemi ile elde edilen verilerin istatistiksel yöntemler aracılığı ile analizleri yer almaktadır.Bu araştırmada özel markalı süt ambalajlarının tüketici tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Burdur ilindeki tüketiciler oluşturmaktadır. Ambalaj bileşenleri ile tutumlar arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma sonucu olarak; özel marka ambalajları ile tutumlar arasında ilişki bulunmuştur. Daha sonra özel marka süt ambalajı özellikleri ile algı ilişkisi incelenmiştir. Özel markalı sütler, ambalaj bileşeni özelliklerine göre farklı algılanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Özel Marka, Süt Ambalajı, Tüketici Tutumları, Gıda Ambalajı, Ambalaj Bileşeni
dc.description.abstractABSTRACTIn the last years, brands have been more decisive in consumer preferences. Retailers who want to respond to the demands and expectations of consumers and to acquire a strong place in the market, have begun to offer their products with special brands. The private brand is the brand that retailers offer on the market by using their own company or by means of its own name or the retailer's own trademark. In today's conditions, where the concept of a private brand is increasing, there are some elements that lead to the reasons of preference for consumers. Packaging, which is one of the factors that direct consumer preferences, plays an active role in consumer preferences and attitudes. For this reason, special brands have become important in terms of both consumers and retailers. The main purpose of research is to expose the effect of product packaging to consumer attitudes in private branded products. In the first part of the research, brand concept, brand types, consumer attitudes, private brand concept definition and scope, packaging is examined in private branded products. The second part includes information on the type, problem, importance, purpose, method, research universe, limitations and supposition of research, sampling, research hypothesis, data collection method and questionnaire preparation. In the third part, the data obtained by the survey method is analyzed through statistical methods.In this study, the effect of private branded milk packaging on consumer attitudes was investigated. The sample of the study consists of consumers in Burdur province. The relationship between packaging components and attitudes was examined. As a result of the research; The relationship between the private brand packaging and attitudes has been found. Then, the relationship between the perception of the private brand milk packaging properties and the relationship between them. Private branded milk is perceived differently according to the packaging component propertiesKey Words: Privat Brand, Milk Packaging, Consumer Attitudes, Food Packaging, Packing Componenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel markalı süt ürünlerinde tetra pak ürün ambalajının tüketici tutumlarına etkisi: Burdur ili örneği
dc.title.alternativeThe effect of tetra pak product packaging on consumer attitudes in private labeled dairy products: The case of Burdur province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-07
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10253672
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565377
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess