dc.contributor.advisor | Sıvacı, Sadık Yüksel | |
dc.contributor.author | Özdoğan, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240777 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre 6. sınıf öğrencilerinin harita bilgisi ve coğrafi koordinatlara ilişkin kavram yanılgılarını, bu kavram yanılgılarının oluşma sebeplerini, kavram yanılgısının önlenmesi ve giderilmesi için hangi etkinliklerin yapılması gerektiğini, kavram yanılgısının önlenmesi ve giderilmesine yönelik öğretmenlerin önerilerini belirlemektir. Araştırmanın problemini; `sosyal bilgiler öğretmenlerine göre, insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanında yer alan harita bilgisi ve coğrafi koordinatlara ilişkin öğrencilerin yaşadıkları kavram yanılgıları nelerdir?` sorusu oluşturmaktadır. Alt problemler ise, öğretmen görüşlerine göre; kavram yanılgılarının öğrencilerde oluşma sebepleri, kavram yanılgısını önleyebilmek ve giderebilmek için hangi etkinliklerin yapılması gerektiği, belirlenen 13 kavramın (matematik konum, özel konum, ekvator, paralel, meridyen, coğrafya, genel coğrafya, fiziki coğrafya, beşeri ve ekonomik coğrafya, yerel coğrafya, harita, kroki, ölçek) hangilerinin kavram yanılgısına sebep olduğu ve son olarak belirlenen 13 kavramda oluşan kavram yanılgısını önlemek ve giderebilmek için neler yapılması gerektiği sorulmuştur. Araştırma nitel desende oluşturulmuş ve veriler dört sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Burdur il merkezindeki 18 ortaokulda görev yapan 27 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenler, öğrencilerin en çok kavram yanılgısına düştüğü kavramları; paralel, meridyen, matematik konum, özel konum, ölçek ve harita olarak belirtmişlerdir. Öğretmenler kavram yanılgısının oluşma sebeplerini; kavramların soyut olması, öğrencinin seviyesine uygun olmaması, hazırbulunuşluk, yetersiz zaman, araç gereç eksikliği vb. olarak ifade etmişlerdir. Kavram yanılgılarını önlemek ve gidermek için öğretmenler tarafından; materyal geliştirme, proje ödevi verme, oyun ve şarkı ile öğretim yapma, öğrenciye uygulama yaptırma vb. etkinlikler önerilmiştir. Ayrıca kavram yanılgısını önlemek ve gidermek için öğretmenler; derste araç gereç kullanımı, ders saatinin artırılması, kavramların somutlaştırılması, ilgili konuların bir üst sınıfa alınması, aktif öğrenme ortamı sağlanması vb. görüşler belirtmişlerdir. Son olarak araştırmanın sonuçlarına göre öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the misconceptions of 6th grade students about map information and geographical coordinates according to the opinions of social studies teachers, the reasons for the occurrence of these misconceptions, the activities to prevent and eliminate misconceptions, and to prevent misconceptions. The problem of the research; `What are the students' misconceptions about social studies teachers, map information and geographical coordinates in the learning area of people, places and environments?`. Sub-problems, according to the views of teachers; reasons of misconceptions in students, which activities should be done in order to prevent and eliminate misconceptions, 13 determined concepts (sketch, scale) which caused misconceptions, and what was done to prevent and eliminate misconceptions in the last 13 concepts. The research was designed in a qualitative design and the data were collected with a structured interview form consisting of four questions. The study group consisted of 27 social studies teachers working in 18 secondary schools in the city center of Burdur in the 2018-2019 academic year. According to the findings of the research; teachers, students' misconceptions are the most concepts; Parallel, meridian, mathematical location, special location, scale and map. Teachers explain the reasons for misconception; the concepts are abstract, not appropriate to the level of the student, readiness, insufficient time, lack of tools and so on. As they have expressed. To prevent and eliminate misconceptions by teachers; material development, project assignments, teaching with games and songs, to make the student practice. activities are suggested. In addition, teachers to prevent and eliminate misconceptions; In the course, the use of tools, increasing the hours of the course, concretizing the concepts, taking the related topics to the upper class, providing an active learning environment and so on. opinions. Finally, suggestions were presented according to the results of the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 6. sınıf öğrencilerinin harita bilgisi ve coğrafi koordinatlara ilişkin kavram yanılgılarına yönelik görüşleri | |
dc.title.alternative | Social studies teachers '6th grade students' perceptions of misconceptions regarding mapping and geographical coordinates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-09 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10303346 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601153 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |