Show simple item record

dc.contributor.advisorErdönmez, Celal
dc.contributor.authorGüngör, Osman
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:21Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240774
dc.description.abstractTarih insanı içine alan toplumun değerlerini yansıtan, devletin ve toplumunsürekliliğini sağlayan önemli bir alandır. Tarihin bu yönü tarih öğretiminin olmazsaolmaz bir gereklilik olduğunu göstermektedir. Türkiye'de tarih öğretimiilköğretimden itibaren başlamaktadır. Tarih öğretiminde farklı kaynaklardanyararlanılmaktadır. Öğretmen ve öğrenciye yardımcı temel kaynaklardan biri de derskitaplarıdır. Ders kitaplarında program ve içeriğin hazırlanmasında Öğrencininzihinsel ve fiziksel gelişiminin yanında eğitim bilimlerinin temel alındığı öğretimfaktörleri de dikkate alınmalıdır. Sosyal bilgiler ders kitapları Hitit tarihi öğretimiaçısından değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Hitit tarihi ile ilgili bölümlerincelenirken 2017/2018 yılları arasında kullanılan ders kitapları dikkate alınmıştır.Araştırmamızda şu hususlar yer verilmiştir. Eğitim bilimleri ile ilgili Akademikkaynaklar, tarih öğretimi ile ilgili akademik kaynaklar ve bu alanda yapılmışçalışmalar, makaleler incelenmiştir. Talim terbiye kurulunun belirlediği hususlar dadikkate alınmıştır. Görsellerin ve metinlerin ünitenin bölüm ile ilgili kazanımlarınıyansıtabilme durumları görsel ve metin üzerinden değerlendirilmiştir. Bütün buçalışmalara bağlı olarak sosyal bilgiler ders kitaplarının,5, 6 ve 7. Sınıf düzeyindetarih öğretimi açısından uygunluğu ele alınmıştır.
dc.description.abstractHistory is an important field that reflects the values of the society that includeshuman beings and ensures the continuity of the state and society. This aspect ofhistory shows that history teaching is a sine qua non. The teaching of history inTurkey starts in elementary school. Different sources are used in history teaching.One of the main sources that help teachers and students is textbooks. In thepreparation of the program and content in thetextbooks, the teaching factors onwhich the educational sciences are based as well as the mental and physicaldevelopment of the student should be taken into consideration. Social studiestextbooks were evaluated in terms of Hittite history teaching. The textbooks usedbetween the years 2017/2018 were taken into consideration while examining thechapters related to Hittite history. The following issues were included in ourresearch. Academic resources related to educational sciences, academic resourcesrelated to history teaching, and studies and articles in this field were examined. Theissues determined by the training board were also taken into consideration. Thevisuals and texts' ability to reflect the gains of the unit related to the department wereevaluated through visual and text.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ders kitaplarında (2017-2018 dönemi) Hitit tarihinin tarih öğretimi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of Hittite history in terms of history teaching in social studies textbooks (2017-2018 period)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10301310
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600908
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess