Sosyal bilgiler ders kitaplarında (2017-2018 dönemi) Hitit tarihinin tarih öğretimi açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Erdönmez, Celal | |
dc.contributor.author | Güngör, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240774 | |
dc.description.abstract | Tarih insanı içine alan toplumun değerlerini yansıtan, devletin ve toplumunsürekliliğini sağlayan önemli bir alandır. Tarihin bu yönü tarih öğretiminin olmazsaolmaz bir gereklilik olduğunu göstermektedir. Türkiye'de tarih öğretimiilköğretimden itibaren başlamaktadır. Tarih öğretiminde farklı kaynaklardanyararlanılmaktadır. Öğretmen ve öğrenciye yardımcı temel kaynaklardan biri de derskitaplarıdır. Ders kitaplarında program ve içeriğin hazırlanmasında Öğrencininzihinsel ve fiziksel gelişiminin yanında eğitim bilimlerinin temel alındığı öğretimfaktörleri de dikkate alınmalıdır. Sosyal bilgiler ders kitapları Hitit tarihi öğretimiaçısından değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Hitit tarihi ile ilgili bölümlerincelenirken 2017/2018 yılları arasında kullanılan ders kitapları dikkate alınmıştır.Araştırmamızda şu hususlar yer verilmiştir. Eğitim bilimleri ile ilgili Akademikkaynaklar, tarih öğretimi ile ilgili akademik kaynaklar ve bu alanda yapılmışçalışmalar, makaleler incelenmiştir. Talim terbiye kurulunun belirlediği hususlar dadikkate alınmıştır. Görsellerin ve metinlerin ünitenin bölüm ile ilgili kazanımlarınıyansıtabilme durumları görsel ve metin üzerinden değerlendirilmiştir. Bütün buçalışmalara bağlı olarak sosyal bilgiler ders kitaplarının,5, 6 ve 7. Sınıf düzeyindetarih öğretimi açısından uygunluğu ele alınmıştır. | |
dc.description.abstract | History is an important field that reflects the values of the society that includeshuman beings and ensures the continuity of the state and society. This aspect ofhistory shows that history teaching is a sine qua non. The teaching of history inTurkey starts in elementary school. Different sources are used in history teaching.One of the main sources that help teachers and students is textbooks. In thepreparation of the program and content in thetextbooks, the teaching factors onwhich the educational sciences are based as well as the mental and physicaldevelopment of the student should be taken into consideration. Social studiestextbooks were evaluated in terms of Hittite history teaching. The textbooks usedbetween the years 2017/2018 were taken into consideration while examining thechapters related to Hittite history. The following issues were included in ourresearch. Academic resources related to educational sciences, academic resourcesrelated to history teaching, and studies and articles in this field were examined. Theissues determined by the training board were also taken into consideration. Thevisuals and texts' ability to reflect the gains of the unit related to the department wereevaluated through visual and text. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler ders kitaplarında (2017-2018 dönemi) Hitit tarihinin tarih öğretimi açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of Hittite history in terms of history teaching in social studies textbooks (2017-2018 period) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-09 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10301310 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600908 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |