Show simple item record

dc.contributor.advisorTagay, Özlem
dc.contributor.authorYücel, Emine Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:18Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240740
dc.description.abstractÖZETBu araştırma lise öğrencilerinin olumsuz otomatik düşünceleri ve benlik saygısı düzeylerinin, onların meslek seçimi noktasındaki karar verme güçlüklerini yordama gücünü belirlemeye yönelik ilişkisel olarak desenlenmiş bir çalışmadır.Araştırmanın evreni 2016-2017 eğitim öğretim yılında Burdur'da liseye devam eden ergenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın katılımcıları ise bu merkezlerde bulunan liselerden; Fen lisesi, Anadolu lisesi ve Anadolu Meslek liselerinin 9, 10, 11 ve 12. sınıfa devam eden gönüllü öğrencilerden oluşmaktadır. Bu kapsamda yaşları 14-17 aralığında ve 213'ü kız, 212'si erkek olmak üzere toplam 425 lise öğrencisi çalışmaya katılmıştır.Bu araştırma bireylerin kariyer karar verme güçlüklerinin ve otomatik düşünceler ile benlik saygısı arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada aynı zamanda, lise öğrencilerinin kariyer karar verme güçlüklerinin cinsiyet, anne baba eğitim düzeyi, algılanan başarı düzeyi, sınıf düzeyi ve devam edilen liseye göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada katılımcılara Kariyer Karar Verme Güçlükleri Ölçeği (KKVGÖ), Otomatik Düşünceler Ölçeği (ODÖ), Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği (RBSÖ) ve araştırmacı tarafından hazırlanan anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde Çoklu Doğrusal Regresyon ve Bağımsız t testi yöntemleri kullanılmıştır. Buna göre olumsuz otomatik düşüncelerin kariyer karar verme güçlüklerini pozitif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığı, benlik saygısı düzeyini negatif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığı bulgularına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Benlik Saygısı, Kariyer Karar Verme Güçlüğü, Otomatik Düşünce
dc.description.abstractABSTRACTThis study is a relationally prepared study to determine the power of negative automatic thoughts and self-esteem levels of high school students to predict their decision-making difficulties in terms of their choice of profession.The population of the study consists of adolescents attending high school in Burdur in 2016-2017 academic year. The participants of the study were from high schools in these centers; It consists of selected volunteer students attending 9th, 10th, 11th and 12th grades of Science High School, Anatolian High School and Anatolian Vocational High Schools. In this scope, it has been folded for a total of 425 high school students whose ages are 14-17 years old and 213 of them are girls and 212 of them are boys.This research aims to investigate the relationship between self-esteem and self-esteem of individuals' career decision making difficulties. In this study, it was also determined whether career decision-making difficulties at high school level differ according to gender, parental education level, perceived achievement level, class level and high school. Prior to the study, Decision Making Difficulties Scale (CVSQ), Automated Thoughts Scale (SRS), Rosenberg Self-Esteem Scale (RISQ) and questionnaire were used in the research. Multiple linear regression and independent t test method for data analysis. Accordingly, negative automatic thoughts predict career thinking and positive thinking and meaningful thinking negative self-esteem level and significant predictions were obtained.Key Words: Automatic Thoughts, Career Decision-Making Difficulties, Self-Esteemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin kariyer karar verme güçlüklerinin otomatik düşünceler ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining high school students' career decision-making difficulties with the relationships of automatic thoughts and self-esteem
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10299935
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600712
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess