Show simple item record

dc.contributor.advisorCüceoğlu Önder, Gülten
dc.contributor.authorYildiz, Evrim
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:16Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240731
dc.description.abstractBu çalışmada Çankırı il merkezindeki okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin müzik etkinliklerinde kullanılan Orff yaklaşımıyla ilgili görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Okulöncesi dönemde Orff yaklaşımıyla gerçekleştirilen müzik etkinlikleri ile çocuklarda doğaçlama ve yaratıcılık becerileri gelişir. Okulöncesi öğretmenlerinin Orff yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olmaları ve uygulamalar yapabilmeleri çocukların müziksel gelişimleri yönünden yararlı olabilir. Bu açıdan çalışma okulöncesi öğretmenlerinin Orff yaklaşımına yönelik görüşlerini ortaya koyacak olması bakımından önem taşımaktadır. Çalışma nitel araştırma olup görüşme yöntemi kullanılmıştır. Çankırı il merkezinde bulunan bağımsız anaokullarında görev yapan okulöncesi öğretmenleri ile görüşme yapılarak konuyla ilgili görüşleri tespit edilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulmuş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler gerekli analiz ve çözümleme işlemleri yapıldıktan sonra bulgular sunulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun Orff Yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olduğu ancak herhangi bir seminere katılmadığı, müzik etkinliklerinde Orff Yaklaşımı'nı kullandığı, Orff çalgılarını kullandığı, çocuklarında bu çalgıları kullanabildiklerini ve müzik etkinliklerinde doğaçlama çalışmaları yaptığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to reveal the opinions of teachers working in preschool education institutions in Çankırı city center about Orff approach used in music activities. In the preschool period, children develop their improvisation and creativity skills with the Orff approach. Preschool teachers' knowledge of the Orff approach and their ability to practice can be beneficial for children's musical development. In this respect, the study is important in terms of presenting the opinions of preschool teachers towards Orff approach. The study was qualitative research and interview method was used. Preschool teachers working in independent kindergartens in Çankırı city center were interviewed and their opinions were determined. The data were obtained by a semi-structured interview form which was created by the researcher. After necessary analysis and analysis of the data obtained, the findings are presented. As a result of the research, it was concluded that the majority of the participants had knowledge about the Orff Approach, but did not attend any seminars, used the Orff Approach in music activities, used the Orff instruments, used their instruments in their children and improvised in music activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOkulöncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin müzik etkinliklerinde orff yaklaşımına yönelik görüşleri (Çankırı ili örneği)
dc.title.alternativePreschool educational instutions of teachers opinions on orff approach in musical activities (Çankırı province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10295778
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600453
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess