Show simple item record

dc.contributor.advisorBakır, Selda
dc.contributor.authorGülpinar, Şeyma Nur
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:12Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240701
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının STEM'e yönelik farkındalıklarını, tutumlarını ve görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada karma araştırmalardan yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Burdur ilinde ve merkez köylerinde görev yapan 29'u kadın, 16'sı erkek toplam 45 fen bilimleri öğretmeni ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 131'i kadın, 46'sı erkek toplam 177 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda, amaçsal örneklemeden ölçüt ve maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla oluşturulmuş olan örnekleme, `Fen Öğretmenleri FeTeMM Yeterlik ve Tutum Ölçeği` ve `Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalığı Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise amaçlı örneklemeden maximum çeşitlilik örneklemesi yoluyla seçilmiş olan 24 öğretmen ve 25 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının STEM farkındalıkları, yeterlikleri ve tutumlarının benzerlik gösterdiği, olumlu tutumlara sahip olmakla birlikte, bazı öğretmen ve öğretmen adaylarının STEM'le ilgili yetersiz, bazılarının ise yanlış bilgiye sahip oldukları, STEM'le ilgili gerek fiziki alt yapı olarak, gerekse hizmetiçi eğitimler açısından desteklenmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Fen bilgisi öğretmen adayları, Fen bilimleri öğretmenleri, STEM.Sayfa Adedi : 114Danışman : Doç.Dr.Selda BAKIR
dc.description.abstractThe purpose of this research is the determination of STEM awareness, attitudes and views towards STEM of science teachers and preservice science teachers. In this study, parallel pattern converging from mixed studies was used. In the quantitative dimension of study, the sample consisted of 45 science teachers (29 females and 16 males) working in Burdur province and central villages and 177 teacher candidates (131 females and 46 males) from Education Faculty Science Teacher Department of Mehmet Akif Ersoy University. In the quantitative dimension of the study, the sampling which was created by using the criterion and maximum diversity sampling from the aiming sampling was applied for `STEM Awareness Scale` and `Science Teachers' STEM Proficiency and Attitude Scale`. In the qualitative dimension of the research, semi-structured interviews were conducted with 24 teachers and 25 preservice science teachers who were selected through purposeful sampling and maximum diversity sampling. As a result of the research, it was found that STEM awareness, competencies and attitudes of science teachers and preservice teachers had similarities and positive attitudes, while some teachers and preservice science teachers had inadequate information about STEM and some of them had wrong information about STEM and STEM should be supported both in terms of physical infrastructure and in-service trainings.Key Words : Preservice science teachers, Science teachers, STEM.Number of Pages : 114Consultant : Associate Professor Doctor Selda BAKIRen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının STEM`e yönelik farkındalık, tutum ve görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of science teachers and preservice science teachers' awarenes, attitudes and opinions towards STEM
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.identifier.yokid10302263
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600979
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess