Fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının STEM`e yönelik farkındalık, tutum ve görüşlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Bakır, Selda | |
dc.contributor.author | Gülpinar, Şeyma Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240701 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının STEM'e yönelik farkındalıklarını, tutumlarını ve görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada karma araştırmalardan yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Burdur ilinde ve merkez köylerinde görev yapan 29'u kadın, 16'sı erkek toplam 45 fen bilimleri öğretmeni ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 131'i kadın, 46'sı erkek toplam 177 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda, amaçsal örneklemeden ölçüt ve maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla oluşturulmuş olan örnekleme, `Fen Öğretmenleri FeTeMM Yeterlik ve Tutum Ölçeği` ve `Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalığı Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise amaçlı örneklemeden maximum çeşitlilik örneklemesi yoluyla seçilmiş olan 24 öğretmen ve 25 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının STEM farkındalıkları, yeterlikleri ve tutumlarının benzerlik gösterdiği, olumlu tutumlara sahip olmakla birlikte, bazı öğretmen ve öğretmen adaylarının STEM'le ilgili yetersiz, bazılarının ise yanlış bilgiye sahip oldukları, STEM'le ilgili gerek fiziki alt yapı olarak, gerekse hizmetiçi eğitimler açısından desteklenmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Fen bilgisi öğretmen adayları, Fen bilimleri öğretmenleri, STEM.Sayfa Adedi : 114Danışman : Doç.Dr.Selda BAKIR | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is the determination of STEM awareness, attitudes and views towards STEM of science teachers and preservice science teachers. In this study, parallel pattern converging from mixed studies was used. In the quantitative dimension of study, the sample consisted of 45 science teachers (29 females and 16 males) working in Burdur province and central villages and 177 teacher candidates (131 females and 46 males) from Education Faculty Science Teacher Department of Mehmet Akif Ersoy University. In the quantitative dimension of the study, the sampling which was created by using the criterion and maximum diversity sampling from the aiming sampling was applied for `STEM Awareness Scale` and `Science Teachers' STEM Proficiency and Attitude Scale`. In the qualitative dimension of the research, semi-structured interviews were conducted with 24 teachers and 25 preservice science teachers who were selected through purposeful sampling and maximum diversity sampling. As a result of the research, it was found that STEM awareness, competencies and attitudes of science teachers and preservice teachers had similarities and positive attitudes, while some teachers and preservice science teachers had inadequate information about STEM and some of them had wrong information about STEM and STEM should be supported both in terms of physical infrastructure and in-service trainings.Key Words : Preservice science teachers, Science teachers, STEM.Number of Pages : 114Consultant : Associate Professor Doctor Selda BAKIR | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının STEM`e yönelik farkındalık, tutum ve görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of science teachers and preservice science teachers' awarenes, attitudes and opinions towards STEM | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-09 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.identifier.yokid | 10302263 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600979 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |