Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı Okuyan, Hülya
dc.contributor.authorKapkiner, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-10T09:49:14Z
dc.date.available2020-12-10T09:49:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240699
dc.description.abstractÇocuk edebiyatı eserleri bireyin psikolojik ve sosyal gelişimi için oldukça önemli ürünlerdir. Bireyin toplumsallaşma sürecinde içinde yaşadığı topluma uyum sağlaması, o topluma uygun normları benimsemesi ve toplumsallaşma sürecinde kazanması gereken pozitif ahlaki değerler göz önünde bulundurulduğunda, çocuk edebiyatı eserleri, bireyin ailesinden, etkileşimde bulunduğu çevresinden sonra önemli bir yere sahiptir. Bu sebeple günümüzde çocuk kitaplarının toplumsallaşma sürecinde benimsediği bakış açısı önemlidir. Çocuk gerçekliği ve çocuğa görelik ilkeleri göz önünde bulundurularak hazırlanmış çocuk kitapları, bireyin içinde yaşadığı toplumun benimsediği değerlerin yanı sıra evrensel olarak kabul görmüş, çağdaş ve eşitlikçi yaklaşımları da içermesi beklenir. Evrensel bir değer olan toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı da bu sebeple çocuk kitaplarında yerini almalıdır. Bu araştırmanın amacı günümüzün önemli çocuk edebiyatı yazarlarından biri olan Sevim AK'ın çocuk kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerine bakış açısını ve bu rollere eserlerinde yer verip vermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Sevim AK'a ait 35 çocuk kitabı alan yazın taramasından elde edilen verilere göre oluşturulan kategoriler çerçevesinde incelenmiş, elde edilen veriler betimsel içerik çözümlemesi yoluyla yorumlanmıştır. Ulaşılan bulgulara göre araştırma sonucunda Sevim AK'ın çocuk kitaplarında yer alan karakterlerin, yer yer farklılık göstermekle birlikte büyük ölçüde geleneksel toplumsal cinsiyet rolleri algısını desteklediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe Works of children's literature are very important products for the psyhological and social development of the invidual. In consideration of the positive moral values that the invidual must adapt to the society in which they live in the process of socialization, adopt appropriate norms for that society and gain in the process of socialization, children's literature work have an important place after its interaction with the environment and the family of the invidual. For this reason, the perspective of children's boks adopted in the process of socialization is important today. Children's boks prepared concerning children's reality and the principles of child vision are expected to include universally accepted, contemporary and equalized approaches, as well as the values embraced by the society in which is universal value, should take its place in children's books. This research aims to reveal the perspective of Sevim AK, one of the must important children's literature writers of today, on social gender roles in children's boks and whether or not her Works include these roles. A document review method was used in the research. Sevim AS's 35 children's boks have been examined within the framework of the categories generated according to the data obtained from the scanning of the literature, the data obtained are interpreted through the analysis of the descriptive content. According to the findings, it has been concluded that the characters in the childiren's boks of Sevim AK support the perception of traditional gender roles to a large extent, although they differ in some places.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleSevim Ak`ın çocuk kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeGender roles of Sevim Ak in children's books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-24
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10301949
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600965
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess