dc.contributor.advisor | Çelik, Feti | |
dc.contributor.author | Fidan, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240683 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilkokul çağı öğrencilerinin derslerinde Teknolojik Araç (TA: bilgisayar, telefon, tablet ve televizyon) kullanımına ilişkin veli görüşlerini velilerin; cinsiyeti, yaş aralığı, öğrenim düzeyi, evde kullanılan Teknolojik Araç (TA) sayısı, öğrencilerin; sınıf düzeyleri, TA kullanım süresi, evde internet bağlantısı, velilerin TA kullanım sıklığı ve öğrencilerin TA kullanım sıklığı değişkenlerine göre farklılaşma olma durumunu incelemektir.Araştırma betimsel nitelikte bir alan araştırması olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini Burdur ili Bucak ilçe merkezinde öğrenim gören bütün ilkokul öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile iletişim kurularak olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden rastlantısal kümeleme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın verilerini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Burdur ili Bucak ilçesinde sekiz ilkokul ve bir özel ilkokulda öğrenim gören 418 öğrencinin velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından uyarlanan ―İlkokul Çağı Öğrencilerinin Ders Çalışma Sürecinde Teknolojik Araç Kullanımına İlişkin Veli Görüşleri‖ çalışması ile toplanmıştır. Çalışmanın Cronbach's alpha güvenirlik katsayısı ,78 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 22 programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, Tukey Çoklu Karşılaştırma Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Testi kullanılmıştır.Çalışma sonucunda, velilerin ilkokul öğrencilerinin Teknolojik Araç (TA) ile zaman geçirirken aile rehberliğini önemsedikleri görülmüştür. Velilerin, öğrencilerin sıklıkla TA kullanımlarının beden sağlığı, arkadaşlık ilişkileri, ders başarıları ve sosyal iletişim becerilerini olumsuz etkilediğini düşündükleri saptanmıştır. İlkokul öğrencilerinin ders çalışma süreçlerinde TA kullanmadıkları ve velilerin akıllı telefonlarını oyun ve sosyal medya için kullandıkları saptanmıştır. Veli görüşlerinin; cinsiyet değişkenine göre TA kullanım alanları alt boyutunda erkek veliler lehine farklılık gösterdiği, yaş aralıkları değişkenine göre TA'ların faydaları ve kullanım alanları alt boyutunda 36-45 yaş lehine farklılık gösterdiği, öğrenim düzeyi değişkenine göre aile rehberliği ve TA kullanımının zararları alt boyutunda üniversite ve lisansüstü lehine farklılık gösterdiği, TA sayısı değişkenine göre öneriler alt boyutunda dört adet olanlar lehine farklılık gösterdiği, öğrencilerin; sınıf düzeyi değişkenine göre TA kullanım becerisi ve öneriler alt boyutunda dördüncü sınıf öğrencileri lehine farklılık gösterdiği, TA kullanım süresi değişkenine göre TA kullanım alanları ve öneriler alt boyutunda üç yıldan fazla kullananlar lehine farklılık gösterdiği, internet bağlantısı değişkenine göre öneriler alt boyutunda var olanlar lehine farklılık gösterdiği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the parents 'opinions about the use of TT (technologicaltools) in primary school students' lessons; gender, agerange, education level, the number of TTs used at home; gender, class levels, technology us age time, internet connection at home, parents 'computer use frequency and students' computer use frequency variables. This study was conducted with a screening model of quantitative research methods. The population of the study consists of all parents of primary school students studying in our country. There search data were collected by using random clustering method in probability-based sampling methods by contacting Burdur Provincial Directorate of National Education. The data of the study consisted of the parents of 418 students who attende deight primary schools an done Science College in the district of Bucak in Burdur province in the 2017-2018 academic year. The data of the study was collected by adapting the scale to the present study, which was developed by Kılınç (2015). The Cronbach's alph are liability coefficient of the studys cale was calculatedas ,78 Data were analyz edusing SPSS 22 program. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis Test, Tukey Multiple Comparison Test and One Way ANOVA was used to analyze the data. As a result of the study, it was seen that parents' primary school student scare about family guidance while spending time with TT. It was found that student soft en thought that their use of TT adversely affected their physical health, friend shiprelations, course achievements, and social communication skills. It was determined that primary school students did not use TT in their study and their parents used theirs mart phones forgames and socialmedia. Parents' opinions differ in favor of male parents in the sub-dimension of technology usageareas according to parentalgender variable, benefits of technology vary in the agerange of 36-45 in the sub-dimension of benefits and usageareas, family guidance and harms of technology according to education level variable in under graduate and graduate In the sub-dimension of there commendations according to the number of TT variable, there were differences in favor of the four ones, in the family guidance sub-dimension according to the student gender differed in favor of female students, ability touse technology according to the grade level variableand in the sub-dimension of recommend ations differed in favor of fourth grade students, According to technology usage time variable, technology usa geareas and recommendations sub-dimension differ in favor of users whouse more than three years, According to the Internet connection variable, it was found that there commendations differ in favorof the existingones in the subdimension. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul çağı öğrencilerinin ders çalışma sürecinde teknolojik araç kullanımına ilişkin veli görüşleri | |
dc.title.alternative | Parents 'views on the use of technological tools in the study process of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-26 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10309471 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617170 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |