dc.contributor.advisor | Yılmaz, Osman | |
dc.contributor.author | Özcan, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:10Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240657 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim gören ikinci sınıf öğrencilerinin çevre kavramına yönelik algılarını metafor yoluyla belirlemek ve karşılaştırmaktır. Öğrencilere dersi almadan önce (ilk uygulama, n=72) ve dersi aldıktan sonra (son uygulama, n=73) olmak üzere toplamda iki uygulama yapılmıştır. Araştırmanın verileri, nitel araştırma yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, üniversite öğrencilerinin `Çevre… gibidir; çünkü…` cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. 2018-2019 eğitim-öğretim güz yılının başında öğrencilere ilk uygulama yaptırılmıştır ve daha sonra dönemin sonunda aynı öğrencilere son uygulama yaptırılıp sonuçlar karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ilk uygulama da 38, son uygulama da 43 geçerli metafor üretilmiştir. Üniversite öğrencilerinin oluşturdukları metaforlar incelendiğinde, ilk uygulama da en çok başvurulan algısal ifadeler; insan (f12), ev(f9), çocuk (f5), kalp (f5) ve hayat (f4)metaforlarıdır. Son uygulama da ise en çok başvurulan algısal ifadeler; insan (f5), ev(f4), çocuk (f5), su(f5) ve hayat (f4) metaforları olduğu görülmüştür. Bu metaforlar, ortak özellikleri bakımından irdelenerek 5 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler ise `Yaşam Kaynağı Olarak Çevre, Yaşam Alanı Olarak Çevre, Soyut Kavram Olarak Çevre, Değer Olarak Çevre, Somut Kavram Olarak Çevre` ana kategorilerimizdir. Araştırma sonucunda, öğrenciler her iki uygulamada da `çevre` kavramına en fazla `Değer Olarak Çevre` kategorisinde yer vermiştir. Bu durum öğretmen adaylarının metaforlarda kullandıkları objelerin aldıkları dersten etkilendikleri kadar, yaşadıkları çevreden de önemli izler taşıdığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Çevre Eğitimi, Metafor, Öğretmen Adayı | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine and compare the perceptions of second grade students studying at Mehmet Akif Ersoy University Classroom Teaching Department through metaphor in 2018-2019 academic year. Before the course (first application, n = 72) and after the course (last application, n = 73), a total of two applications were given to the students. The data of the study was obtained by qualitative research method. Phenomenology pattern was used in the study. Content analysis was used for data analysis The data of the study was obtained by completing the sentence; `Environment is similar to.... Because...` by university students. At the beginning of the 2018-2019 academic year, the first application was made to the students and then at the end of the semester the same students had the last application and the results were compared. According to the findings, 38 valid metaphors were produced in the first application and 43 valid metaphors in the last application. When the metaphors formed by university students are examined, the first application is the most commonly used perceptual expressions; human (f12), home (f9), children (f5), heart (f5) and life (f4) metaphors. In the last application, the most commonly used perceptions are; human (f5), home (f4), children (f5), water (f5) and life (f4) metaphors. These metaphors were examined in terms of their common characteristics and collected under 5 different conceptual categories. These categories such as;` Environment as a Source of Life, Environment as a Living Space, Environment as an Abstract Concept, Environment as a Value, Environment as a Concrete Concept ` areour main categories. As a result of the research, students gave the most importance to the concept of `environment` in both applications in the `Environment as Value` category. This situation shows that pre-service teachers carry important traces from the environment they live in as well as the objects they use in metaphors.Key Words: Environmental Education, Metaphor, Preservice Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının `Çevre` kavramına yönelik metaforlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of classroom teacher cadidates metaphors of the concept of `Enviroment` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-21 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10312770 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 604054 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı | |