dc.contributor.advisor | Taşlıdere, Erdal | |
dc.contributor.author | Büyükkarci, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240628 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 4.sınıf matematik dersinde Kodlama ile Zenginleştirilmiş 5E modelinin, üçgen, kare ve dikdörtgen konusunda yer alan kazanımlara ilişkin öğrenci başarısını, öğrenmenin kalıcılığını ve öğrencinin derse karşı tutumuna etkisini araştırmaktır. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Isparta il merkezinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir devlet ilkokulunda dokuz haftalık süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırma, hazırlık aşaması ve uygulama aşaması olmak üzere iki temel aşamada gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın hazırlık aşamasında zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test son test araştırma deseni kullanılmış olup, iki farklı şubeden 60 öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur. İkinci aşama olan uygulama aşamasında ise ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu aşamada hazırlık aşamasında çalışmaya katılan iki şubede öğrenim gören 60 öğrenci deney grubunu, diğer iki şubedeki 59 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Tüm araştırma boyunca veri toplama aracı olarak Matematik Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği, Scratch Başarı Testi ve Scratch Öz yeterlik ölçeği kullanılmıştır.Hazırlık aşamasında deney grubu öğrencilerinin ve öğretmenlerinin Scratch ve kodlama konusundaki akademik yeterliklerinin geliştirilmesi amacıyla üç haftalık süreçte Scratch ve Kodlama Eğitimi verilmiştir. Öğrencilere eğitimin başında ve sonunda Scratch Başarı Testi ve Scratch Öz yeterlik Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmış ve eğitimin etkisi incelenmiştir. Elde edilen veriler bağımlı gruplar t testleri ile çözümlenmiş olup, sonuçlar sunulan eğitimin deney grubu öğrencilerinin gerek Scratch konusu akademik başarısı gerekse Scratch öz yeterlikleri üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturduğunu göstermiştir.Uygulama aşamasında ise Matematik Başarı Testi ve Matematik Tutum Ölçeği tüm gruplara ön test olarak uygulanmıştır. Sonrasında deney gruplarında Kodlama ile Zenginleştirilmiş 5E Modeli, kontrol gruplarında ise Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan programla uyumlu Mevcut Öğretim Yöntemi kullanılarak matematik dersinin üçgen, kare ve dikdörtgen konularına ait öğretim faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Uygulama altı haftalık bir süreçte tamamlanmış ve hemen sonrasında tüm gruplara Matematik Başarı Testi ve Matematik Tutum Ölçeği son test olarak eş zamanlı bir şekilde tekrar uygulanmıştır. Uygulama boyunca araştırmacı deney ve kontrol gruplarına gözlemci olarak katılmıştır. Son test uygulamasından bir ay sonra matematik başarısındaki kalıcılığı izlemek için Matematik Başarı Testi tekrar tüm gruplara Matematik Kalıcılık Testi olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler MsExcel ve istatistik programlarına girilerek sonuçlar analiz edilmiştir. Hipotezleri test etmek için sırasıyla MANCOVA, ANCOVA ve t testi analizleri gerçekleştirilmiştir. MANCOVA sonuçları Kodlama ile Zenginleştirilmiş 5E Modelinin kolektif matematik son test ve matematik kalıcılık test puanları üzerinde anlamlı bir etkisinin bulunduğunu göstermiştir. Cinsiyet ve Yöntem*Cinsiyet etkileşiminin kolektif matematik son test ve matematik kalıcılık test puanları üzerinde herhangi anlamlı bir etkisi görülmemiştir. ANCOVA sonuçları ise Kodlama ile Zenginleştirilmiş 5E modelinin öğrencilerin matematik son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluştururken matematik kalıcılık testi puanlarında anlamlı bir farklılık oluşturmadığını göstermiştir. Araştırma kapsamında kullanılan yöntemlerin öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkileri t testleri ile incelenmiştir. Sonuçlar, uygulama aşamasının başlangıcında tutum ön test puanları arasında anlamlı bir farklılık yok iken, uygulama sonucunda deney grubu öğrencilerinin tutum son test puanlarının deney grubu lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: İlkokulda Matematik Öğretimi, Kodlama, Scratch STEM, Tutum, Öz Yeterlik Yapılandırmacı Yaklaşım, 5E Modeli, 21.Yüzyıl Becerileri | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of 5E Enriched with Coding Model on 4th grade mathematics achievements, persistence at learning and attitude towards mathematics considering the triangular, square and rectangular sub-learning of mathematics. The study was conducted in a state primary school affiliated to the Ministry of National Education in Isparta city center in the nine-week period in 2018-2019 academic year. The research was carried out in two main stages: the preparatory phase and the actual implementation phase. In the preparatory stage of the study, one group pre-test and post-test research design was used, and 60 students from two different classes formed the study group. In the second stage, the main application stage, quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups was used. At this stage, 60 students from the two classes that participated in the preparatory phase constitute the experimental group and 59 students from other two classes formed the control group employed. Throughout the research, mathematics achievement test, mathematics attitude scale, Scratch achievement test and Scratch self-efficacy scale were used as data collection tools.During the preparatory phase, Scratch and Coding Training was given in a threeweek period in order to improve the academic competence of the experimental group students and teachers on Scratch and Coding. Scratch Achievement Test and Scratch Self-Efficacy Scale were applied to the students as pre-test and post-test at the beginning and end of the treatment and the effect of the treatment was examined. The data obtained were analyzed with dependent group t-tests and the results showed that the training provided statistically significant differences between the experimental group students' Scratch achievement and Scratch self-efficacy.In the actual application stage, Mathematics Achievement Test and Mathematics Attitude Scale were applied to all groups as pre-test. Afterwards experimental group was treated with 5E Enriched with Coding Model and the control group was treated current teaching method teaching prepared by the Education Board of the Ministry of National Education The application was completed within a period of six weeks and then Mathematics Achievement Test and Mathematics Attitude Scale were re-applied simultaneously as a post test to all groups. During the application, the researcher participated in the experimental and control groups as observers. One month after the post test, Mathematics Achievement Test was applied to all groups again as a Retention Test to monitor the permanence of mathematics achievement.The obtained data were entered into MsExcel and statistical programs and the results were analyzed. To test the hypotheses, MANCOVA, ANCOVA and t test analyzes were performed respectively. MANCOVA results showed that KZ5E had a statistically significant effect on collective mathematics post-test and math retention test scores. There was no significant effect of gender and method*gender interaction on collective mathematics post-test and math retention test scores. ANCOVA results showed that the KZ5E model had a statistically significant difference in mathematics post-test scores of students, but not a significant effect on math retention test scores. The effects of the methods used on the students' attitudes towards mathematics course were examined with t tests. The results showed that while there was no statistically significant difference between the attitude pre- test scores at the beginning of the actual application phase, the attitude post test scores of the experimental group students differed statistically in favor of the experimental group.Key Words: Attitude, Elementary School Mathematics Teaching, Coding, Scratch, Self-Efficacy Constructivist Approach STEM, 5E Model, 21st Century Skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kodlama ile zenginleştirilmiş 5E modelinin 4.sınıf matematik başarısına, kalıcılığına ve tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of 5E model enriched with coding on 4th grade mathematics achievement, permanence and attitude | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-20 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10321933 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617469 | |
dc.description.pages | 321 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı | |