Meraklı tablo materyaline yönelik öğrenci görüşlerinin belirlemesi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Mehmet Zeki | |
dc.contributor.author | Demirel, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:49:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:49:01Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240596 | |
dc.description.abstract | Meraklı Tablo Materyali'ne yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma bir durum çalışmasıdır. Çalışma ile öğretim materyallerinin eğitimde kullanımının önemine dikkat çekmek ve her öğretmenin kendi materyalini üretebileceğine dikkat çekmek istenmiştir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında yapılmış olup, araştırmada otuz iki beşinci sınıf öğrencisinden görüşme formu yoluyla elde edilen veriler doküman analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin tamamının bu materyale yönelik olumlu tutumlara sahip oldukları, büyük çoğunluğunun bu materyali kullanmaktan heyecan duyduklarını ve ders sürecinde merak içinde oldukları sonucuna ulaşmıştır. Geliştirilen Meraklı Tablo materyalini kullandıklarında fen derslerini büyük çoğunluğu feni oyun gibi öğrendiğini ve iyi öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Eğitimde materyal kullanımının öğrencilerin tamamının motivasyonunu artırdığı, bir sonraki dersi bekledikleri ve materyalin her derste kullanılmasını istediklerini belirtmişlerdir. Meraklı tablo materyali ile işlenen dersin çok akıcı geçtiği ve bu derste konuları daha iyi kavradıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu materyalin fen bilgisi dersinde diğer konularda da kullanılması konusunda olumlu görüş bildirmiştir. Öğrencilerden materyali bütün olarak değerlendirmeleri istendiğinde oyuncak gibi ve eğlenceli olmasından dolayı olumlu, çok ağır, ikonların azlığı ve renklerin solgunluğu açısından olumsuz yönlerine yönelik görüşler alınmıştır. Ayrıca materyalin geliştirilmesine yönelik önerileri istendiğinde içeriğinin zenginleştirilebileceği, tabloda kullanılan renklerin daha canlı olabileceği ve ağır olan tahta yerine daha hafif malzemelerden yapılması hususunda görüş bildirmişlerdir. | |
dc.description.abstract | This is a case study to determine student views on the Curious Table Material. The study aimed to draw attention to the importance of the use of instructional materials in education and to draw attention to the fact that each teacher could produce his / her own material. The research was conducted in 2018-2019 academic year and the data obtained from the thirty-two fifth grade students through the interview form were analyzed through document analysis. As a result of the study, it was concluded that all of the students had positive attitudes towards this material, the majority of them were excited to use this material and were curious about the course. When they used the developed Curious Table material, the majority of the science courses stated that they learned like science and they learned well. They stated that the use of material in education increases the motivation of all students, they expect the next lesson and they want the material to be used in every lesson. They stated that the course was very fluent and they understood the subjects better in this course. The majority of the students expressed a positive opinion about the use of the material in other subjects in the science class. When the students were asked to evaluate the material as a whole, because of the fact that it was like a toy and entertaining, opinions were taken about positive, very heavy, lack of icons and negative aspects in terms of fading of colors. In addition, the suggestions for the development of the material when requested, the content can be enriched, the colors used in the table may be more vivid and lighter materials instead of heavy wood made opinion.Key Words: Fifth grade, science education, material, curious table material, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Meraklı tablo materyaline yönelik öğrenci görüşlerinin belirlemesi | |
dc.title.alternative | Determination of student opinions on curious table material | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-13 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10306047 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601594 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |