Muhasebe bölümü öğrencilerinin uygulama eğitiminde yaşadıkları sorunların değerlendirilmesi: Burdur ili örneği
dc.contributor.advisor | Çiçek, Uğur | |
dc.contributor.author | Dincer, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:48:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:48:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240573 | |
dc.description.abstract | İş dünyasında en çok ihtiyaç duyulan iş gücü alanlarından biride muhasebe mesleği olduğu söylenebilir. Günümüzde bu mesleğin personel ihtiyacının büyük bir bölümünü muhasebe eğitimi almış öğrencilerden karşılanmaktadır. Muhasebe mesleği ise güncel bilgilere ve uygulamaya dayanan bir meslek olarak görülmektedir. Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde üç yıllık bir teorik eğitimin ardından, son sınıfta iki gün okulda teorik eğitim ve üç gün işletmelerde uygulama eğitimi şeklinde devam eden bir süreçtir.Bu araştırmada, muhasebe eğitiminin içeriği ve uygulama eğitiminde yaşanan sorunların değerlendirilmesi için Burdur merkez Bucak ve Çavdır ilçelerinde bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde uygulama eğitimi yapmakta olan 134 öğrenciye anket çalışması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Uygulama Eğitimi, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, Muhasebe Eğitimi. | |
dc.description.abstract | It can be said that accounting profession is one of the most needed labor fields in the business world. Today, most of the personnel needs of this profession are met by students who have received accounting education. The accounting profession is seen as a profession based on current knowledge and practice. Following a three-year theoretical education in Vocational and Technical Anatolian High Schools, it is a process that lasts for two days in the last year in the form of theoretical education in the school and three days in the business practice training. In this study, 134 students who are practicing in Vocational and Technical Anatolian High Schools located in Bucak and Çavdır districts of Burdur have been surveyed in order to evaluate the content of accounting education and problems in practice education.Key Words: Practice Training, Vocational and Technical Anatolian High Schools, Accounting Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Muhasebe bölümü öğrencilerinin uygulama eğitiminde yaşadıkları sorunların değerlendirilmesi: Burdur ili örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of the problems of accounting department students in practice education: The case of Burdur province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-31 | |
dc.contributor.department | Muhasebe ve Finansal Yönetim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10272540 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598847 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |