Show simple item record

dc.contributor.advisorSağ, Ramazan
dc.contributor.authorBayram, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:48:51Z
dc.date.available2020-12-10T09:48:51Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-05-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240511
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, matematik eğitiminde kaygı üzerine yapılmış çalışmaların bir sentezini sunmak ve ileride gerçekleştirilecek araştırmalar için öneriler geliştirmektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, eleştirel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2005-2018 yılları arasındaki Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tez merkezine ulaştırılmış 56 lisansüstü tez ve üniversitelerin dergilerinde yayınlanan 28 makale oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yazılı kaynakların analizinde kullanılan doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ise içerik analiz yaklaşımı kullanılmış olup analiz kaygıyı ele alma anlayışı, amaç, yöntem bilgisi, bulgular ve öneriler temaları altında gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, çalışmaların tamamında matematik kaygısına yönelik yaklaşımın açık olarak belirtilmediği görülmektedir. Çalışmaların amaçlarına bakıldığında ise tamamında, matematik kaygısını belirli değişkenlere göre incelendiği ve bu değişkenlerin çoğunun cinsiyet, akademik başarı, ebeveyn eğitim durumu, sınıf düzeyi, matematik dersine karşı olan tutum olduğu görülmektedir. İncelenen çalışmaların çoğunluğunda nicel araştırma yöntemi kullanıldığı, çalışma gruplarını ise ortaokul kademesinden seçtikleri görülmektedir. Ayrıca çalışmaların çoğunda Bindak (2005) tarafından geliştirilen ''Matematik Kaygı Ölçeği'' ile Aşkar (1986) tarafından geliştirilen ''Matematik Tutum Ölçeği'' kullanıldığı ve verilerin analizi için en sık t testi ile tek yönlü varyans analizinin kullanıldığı görülmektedir. Konuya benzer yaklaşımla bakılmasının, araştırmaların bulgularında benzerlik göstermesine neden olduğu düşünülmektedir. Araştırmalarda kaygının matematik eğitimine yönelik etkilerinin öğretmenlere, öğrencilere, ailelere, okullara ve ileriki araştırmalara yönelik öneriler şeklinde sunulduğu belirlenmiştir. Matematik eğitiminde kaygı konusuna yönelik yaklaşımın açık olarak belirtilmesi ve özellikle psikolojik, sosyolojik ve felsefik boyutların daha derinlemesine incelendiği çalışmalar yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to present a synthesis of studies on anxiety in mathematics education and to make suggestions for future research. In the study which was conducted with qualitative research method critical research approach was utilized. The study group of the research consists of 18 theses submitted to the Thesis Centre of Higher Education Council (YÖK) between 2005 - 2018 and 12 articles published in academic journals. In the research, document analysis method was used in the analysis of written sources as data collection method. Content analysis approach used in the analysis of the data of the study was conducted by the themes `the consideration of anxiety, aim, method, findings and advices`. According to the findings, it is seen that the methodological approach towards mathematics anxiety is not clearly stated in all studies. When the aims of the studies are examined, it is seen in all of them, mathematics anxiety is examined according to certain variables and most of these are gender, academic achievement, parental education level, grade and attitude towards mathematics course. It is found out in most of the studies quantitative research method was used and the study groups were chosen from secondary schools. Additionally, in most of the studies ''Mathematics Anxiety Scale'' developed by Bindak (2005) and ''Mathematics Attitude Scale'' developed by Aşkar (1986) were used. Besides, t-test and one-way analysis of variance were the most frequently utilized statistics techniques. It is thought that examining the subject with a similar approach results in a similarity in the findings of the researches. In the studies, it was determined that the effects of anxiety on mathematics education were presented as suggestions for teachers, students, families, schools and further research. It is recommended that the approach towards anxiety in mathematics education to be clearly stated and especially studies that examine the psychological, sociological and philosophical dimensions as `how they emerge and the effects of the variables in the process` in more depth are to be conducted. Moreover, it is thought as a need that the subject of anxiety in Mathematics education in the dimensions of the suitability of Mathematics curriculum being practiced for the levels of students and the qualification of teaching practices to be examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik Eğitiminde Kaygıyı Konu Alan Araştırmaların Değerlendirilmesi
dc.title.alternativeReview of the Researches about Anxiety in Mathematics Education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10334695
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess