Show simple item record

dc.contributor.advisorŞanlı Kula, Kamile
dc.contributor.authorÇağatay İn, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-10T09:46:11Z
dc.date.available2020-12-10T09:46:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/239680
dc.description.abstractBu araştırmada, Ahi Evran Üniversitesinin farklı fakülte/yüksekokullarında okuyan öğrencilerin matematiksel problem çözmeye ilişkin inancı, tükenmişlik ve yaşam doyumu düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Sağlık Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun birinci ve dördüncü sınıfında okuyan öğrencilerin tamamından oluşmaktadır.Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, `Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnanç Ölçeği`, `Tükenmişlik Ölçeği` ve `Yaşam Doyumu Ölçeği` kullanılmıştır.Üniversite öğrencilerinin bazı sosyodemografik değişkenlere göre matematiksel problem çözme inancı, tükenmişlik ve yaşam doyumu ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Fakat öğrencilerin kardeş sayısına göre tükenmişlik ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin doğum tarihi, fakülte/yüksekokul, mezun olunan lise türü ve haftalık ders saatine göre yaşam doyumu ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur.
dc.description.abstractIn this research, beliefs of solving mathematical problem, burnout and life satisfaction levels are intended to be examined in terms of some demographic variables whose are at the students of Ahi Evran University in different faculties and colleges, the study population consists of all the students that studying in the first and fourth grade of `Ahi Evran University Faculty of Arts and Sciences`, `Faculty of Education`, `Faculty of Economics and Administrative Sciences`, `Faculty of Agriculture`, `School of Physical Therapy and Rehabilitation`, `School of Health`, `Physical Education and Sports School` with during 2016-2017 academic year fall.In the study developed by researchers `Personal Information Form`, `Mathematical Problem Solving Related Beliefs Scale`, `Burnout` and `Life Satisfaction Scale` is used.Some sociodemographic variables of the students of university with beliefs of solving mathematical problem, burnout and life satisfaction levels are statistically determined with signifcant differences. But there is no statistical a significant diversity been found, the number of siblings between rank of burnout. There is no statistically significant difference between the average of life satisfaction of the students according to the date of birth, faculty/college, the type of high school graduated and weekly course hours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin matematiksel problem çözmeye ilişkin inançları, tükenmişlik ve yaşam doyumlarının incelenmesi: ahi evran üniversitesi örneği
dc.title.alternativeBeliefs about mathematical problem solving of university students, burnout and life satisfaction: ahi evran university sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-28
dc.contributor.departmentMatematik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10215455
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid528523
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess