Üniversite öğrencilerinin matematiksel problem çözmeye ilişkin inançları, tükenmişlik ve yaşam doyumlarının incelenmesi: ahi evran üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Şanlı Kula, Kamile | |
dc.contributor.author | Çağatay İn, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:46:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:46:11Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/239680 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Ahi Evran Üniversitesinin farklı fakülte/yüksekokullarında okuyan öğrencilerin matematiksel problem çözmeye ilişkin inancı, tükenmişlik ve yaşam doyumu düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Sağlık Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun birinci ve dördüncü sınıfında okuyan öğrencilerin tamamından oluşmaktadır.Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, `Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnanç Ölçeği`, `Tükenmişlik Ölçeği` ve `Yaşam Doyumu Ölçeği` kullanılmıştır.Üniversite öğrencilerinin bazı sosyodemografik değişkenlere göre matematiksel problem çözme inancı, tükenmişlik ve yaşam doyumu ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Fakat öğrencilerin kardeş sayısına göre tükenmişlik ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin doğum tarihi, fakülte/yüksekokul, mezun olunan lise türü ve haftalık ders saatine göre yaşam doyumu ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur. | |
dc.description.abstract | In this research, beliefs of solving mathematical problem, burnout and life satisfaction levels are intended to be examined in terms of some demographic variables whose are at the students of Ahi Evran University in different faculties and colleges, the study population consists of all the students that studying in the first and fourth grade of `Ahi Evran University Faculty of Arts and Sciences`, `Faculty of Education`, `Faculty of Economics and Administrative Sciences`, `Faculty of Agriculture`, `School of Physical Therapy and Rehabilitation`, `School of Health`, `Physical Education and Sports School` with during 2016-2017 academic year fall.In the study developed by researchers `Personal Information Form`, `Mathematical Problem Solving Related Beliefs Scale`, `Burnout` and `Life Satisfaction Scale` is used.Some sociodemographic variables of the students of university with beliefs of solving mathematical problem, burnout and life satisfaction levels are statistically determined with signifcant differences. But there is no statistical a significant diversity been found, the number of siblings between rank of burnout. There is no statistically significant difference between the average of life satisfaction of the students according to the date of birth, faculty/college, the type of high school graduated and weekly course hours. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin matematiksel problem çözmeye ilişkin inançları, tükenmişlik ve yaşam doyumlarının incelenmesi: ahi evran üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Beliefs about mathematical problem solving of university students, burnout and life satisfaction: ahi evran university sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-28 | |
dc.contributor.department | Matematik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10215455 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528523 | |
dc.description.pages | 179 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |