Ortaokul öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin tutum, akademik risk ve öz-kavram algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Polat, Dilber | |
dc.contributor.author | Güzel, Bengü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:45:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:45:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/239420 | |
dc.description.abstract | Okullarda verilen eğitimlerde öncelikle öğrenciyi derinlemesine tanımak, onun eğitim ihtiyaçlarının dizaynında yol gösterici olacak, sonraki aşamada bireyin kendini tanıması ve olumlu benlik algısı içinde olması kısa vadede eğitim kalitesine, uzun vadede ise ülke kalkınmışlığına fayda sağlayacaktır. Bu düşünce ile yola çıkılan bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin fene ilişkin tutum, akademik risk algısı ve öz-kavram bir başka deyişe öz-benlik algısı durumlarının incelenmesi varsa bu değişkenler arasındaki ilişkilerin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ortaya konulan araştırma problem ve alt problemlerine yanıt aramak için Evrekli (2015) tarafından geliştirilen `Fen bilgisi dersine yönelik tutum ölçeği`; Clifford (1991) tarafından geliştirilen ve Korkmaz (2002) tarafında Türkçeye uyarlanan `Akademik risk alma ölçeği` ile `kendim hakkında düşüncelerim` adı ile anılan 80 maddelik Piers-Harris' in (1964) geliştirdiği ve Öner (1996) tarafından Türkçeye uyarlanmış `Çocuklarda öz-kavram ölçeği` kullanılmıştır. Bunlara ek olarak söz konusu durum ve davranışları etkilediği düşünülen bazı maddeler ve diğer demografik özellikleri içeren `katılımcı profili` aracılığı ile veriler toplanmıştır. Araştırma Kırşehir ilinde merkezi sınavlarda en başarılı olan iki ortaokulunun 5., 6., 7. ve 8. Sınıflarında okumakta olan 400 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma niceliksel tarama modeli kategorilerinden biri olan kesitsel araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırma sonucunda Okullara göre akademik risk alma ve öz-kavram puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmazken okullara göre fen tutumu arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | First of all, to get to know the student in depth in the education given in schools, will guide the design of his educational needs, in the next stage of the individual to recognize himself and positive self-perception of the quality of education in the short term, the country's development in the long term will benefit. In this study, it was aimed to determine the relationship between these variables, if any, between the attitudes, perceptions of academic risk and self-concept of the students of Secondary School regarding the education. The attitude scale for the science course developed by Evrekli (2015) in order to search for answers to the research problems and their sub-problems.`; The `academic risk taking scale` developed by Clifford (1991) and adapted to Turkish by Korkmaz (2002) and `self-concept scale in children` developed by Piers-Harris (1964) and adapted to Turkish by Öner (1996). In addition, data collected through the `opt-in profile`, which includes certain substances and other demographic features that are thought to affect the situation and behavior in question. Research Center in Kırşehir province, the two middle school's 5., 6. 7 and 8. It took place with the participation of 400 students in their classes. The research was carried out with a cross-sectional research pattern, one of the quantitative screening model categories. There was no significant difference between the academic risk taking and the self-concept scores according to the schools, whereas there was a significant difference between the science attitudes compared to the schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin tutum, akademik risk ve öz-kavram algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of attitudes, academic risk taking and self-concept perceptions of secondary school students towands science lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-08 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10271699 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 565581 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |