FeTeMM etkinlik merkezli laboratuvar dersinin sınıf öğretmenliği adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik ve problem çözme becerileri üzerine etkileri
dc.contributor.advisor | Taşdemir, Adem | |
dc.contributor.author | Durmuş, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:45:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:45:09Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/239343 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, FeTeMM etkinlikleri ile öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine bakılıp, sınıf öğretmenliği adaylarının kendilerini laboratuvar dersinde yeterli görme düzeyleri ve problem çözme becerileri incelenmektedir. Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Sınıf Öğretmenliği öğretmen adaylarına Fen ve Teknoloji Laboratuvar uygulamaları II dersinde uygulanmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları 70 öğretmen adayı içermekte olup, random yolla oluşturulmuştur. Deney grubunda yer alan öğrencilere FeTeMM etkinlik merkezli laboratuvar dersi ile ders işlenmiş ve işbirlikli öğrenme sürecinde alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise öğretmen adaylarına YÖK lisans eğitimi kur tanımında yer alan içeriğe bağlı kapalı uçlu deneyler yoluyla ders işlenmiştir. Araştırma sonunda, FeTeMM etkinlikleri ile ders işleyen öğretmen adaylarının laboratuvar dersinde, özellikle fen öğretmeye yönelik öz-yeterliklerinin olumlu yönde arttığı görülürken deney ve kontrol grupları arasında problem çözme becerilerinin farklılaşmadığı tespit edilmiştir.Temmuz 2019, 85 Sayfa.Anahtar Kelimeler: FeTeMM eğitimi, sınıf öğretmen adayları, problem çözme, öz-yeterlik. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the pre-service teachers' problem-solving skills and self-efficacy beliefs for science teaching with STEM activities and to see the level of self-efficacy and problem-solving skills of pre-service primary school teacher in the laboratory course. This research was carried out in Ahi Evran University Faculty of Education in the 2016-2017 academic year in Science and Technology Laboratory II course for pre-service primary school teacher. Quasi-Experimental design with experiment and control group was used in this study. The experimental groups and the control group consisted of 70 pre-service teachers and were created randomly. In this context, alternative measurement and evaluation approaches with constructivism were used in the experimental group. In the control group, preservice teachers were taught content-based courses in the YOK (Council of Higher Education) undergraduate education course definition. In this study, the problem solving and self-efficacy belief levels of the preservice teachers studying with different methods were compared. At the end of the study, it was found that there were significant differences in self-efficacy belief levels towards problem-solving and science teaching in the laboratory course of the preservice teachers working with the STEM activities.July 2019, 85 Pages.Keywords: STEM, preservice primary school teachers, problem-solving skills, self-efficacy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | FeTeMM etkinlik merkezli laboratuvar dersinin sınıf öğretmenliği adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik ve problem çözme becerileri üzerine etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of stem activity centered laboratory course on pre-service primary school teacher on self-efficiency and problem-solving skills for science teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-23 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | STEM | |
dc.identifier.yokid | 10281895 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571270 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |