7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum ve bilimsel yaratıcılıklarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Afacan, Özlem | |
dc.contributor.author | Karahan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:45:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:45:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/239310 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğrencilere yaratıcı düşünme beceri verilmesinin öğrencilerin; bilimsel yaratıcılıklarına ve bilimsel tutumlarına etkilerini incelenmektir.Ayrıca yaratıcı düşünme ile bilimsel tutum arasındaki ilişkiyle beraber öğrencilerin demografik özelliklerine göre bilimsel yaratıcılığın ve bilimsel tutumun incelenmesidir.Araştırmada deneysel çalışmalar içerisinde yer alan tek gruplu ön-test son-test modeli benimsenmiştir. Araştırma grubunun oluşturulmasında öğrencilerin not ortalamasının heterojen olması esas alınmıştır. Araştırma grubunu; 2016-2017 eğitim ve öğretim yılı Sivas ili Merkez ilçesi Yunus Emre Ortaokulu yedinci sınıfında öğrenim gören 24 öğrenci oluşturmaktadır. Bilimsel tutum ölçeği, öğrenci çalışma yaprakları ve kişisel bilgi formu araştırmanın veri toplama araçlarıdır. Verilerin analizinde SPSS 17.0 istatistik programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Bilimsel yaratıcılık çalışma yaprağı uygulandıktan sonra bilimsel yaratıcılıklarının orta seviyede olduğu fark edilip ve yaratıcı düşünme ile bilimsel tutum arasında anlamlı bir ilişki olmadığı gözlemlenip, bilimsel tutum ve bilimsel yaratıcılığın demografik özelliklerine göre ise anlamlı bir farklılık saptanmamıştır.Temmuz, 2019, 127 SayfaAnahtar Kelimeler: Yaratıcılık, Bilimsel Yaratıcılık, Bilimsel Tutum, Fen Eğitimi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to give creative thinking skills to students; to examine the effects of scientific creativity and scientific attitudes.In addition, to examine scientific creativity and scientific attitude according to students' demographic characteristics with the relationship between creative thinking and scientific attitude.In this study, a single-group pre-test post-test model which was included in the experimental studies was adopted.The formation of the research group was based on the heterogeneous grade point average of the students.Research group; The 2016-2017 academic year consists of 24 students in the seventh grade of Yunus Emre Secondary School in Sivas.Scientific attitude scale, student worksheets and personal information form are the data collection tools of the research. SPSS 17.0 statistical program was used for data analysis.As a result of the study, after the application of the scientific creativity worksheet, it was observed that the scientific creativity was moderate and there was no significant relationship between creative thinking and scientific attitude.July 2017, 127 Pages.Key Words: Creativity, Scientific Creativity, Scientific Attitude, Science Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum ve bilimsel yaratıcılıklarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | 7th grade students' scientific attitude and scentific creativity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-18 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10278449 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 570054 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |