Koordine sinyalize kavşaklarda gecikme modellemesi: Ulus bulvarı örneği, Denizli
dc.contributor.advisor | Ceylan, Halim | |
dc.contributor.author | Yiğit, Halil İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:45:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:45:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/239302 | |
dc.description.abstract | Dünya nüfusundaki artış ve giderek yaygınlaşan kentleşme, taşıt talebini de arttırmaktadır. Kent nüfusunun yoğun olduğu yerlerde taşıt trafiği de yüksek olmaktadır. Buda ulaşım ağlarında oluşan gecikmeyi minimize etme ihtiyacını doğurmuştur. Kentiçi arterlerde oluşan taşıt gecikmelerin temel sebeplerinden biride sinyalize kavşaklardır. Sinyalize kavşaklar arasında koordinasyon kurularak oluşan bu gecikmeler minimize edilebilir. Bu çalışma temelde sinyalize kavşaklar arasında koordinasyon kurularak minimum gecikmenin sağlanmasını amaçlamıştır. Bu kapsamda kavşakların trafik hacim değerleri belirlenmiş, kavşakların optimum devre süreleri hesaplanmış ve ofset sürelerine bağlı olarak gecikme değerleri ölçülmüştür. Çalışmada PTV VISSIM trafik simülasyon ve analiz programı kullanılarak koordinasyon sağlanmıştır. Çalışmanın örneklem alanı Denizli Ulus Bulvarıüzerindeki Tiyatro ve Havuzlu Köşk Kavşaklarıdır. Çalışma sonucunda kavşaklar arasından minimum gecikmeyi sağlayan koordinasyon sağlanmış, bu sayede ulaşım ağı genelinde zirve saat %15, zirve dışı saatte ise %32 iyileşme sağlanmıştır. | |
dc.description.abstract | The increase in the world population and the increasingly widespread urbanization increase the demand for vehicles. Vehicle traffic is also high in urban areas. This has created the need to minimize the delay in transportation networks. One of the main causes of vehicle delays in urban arteries is signalized intersections. These delays can be minimized by forming a corridor between the signalized intersections. This study aims to provide a minimum delay by coordinating between signalized intersections. In this context, traffic volume values of intersections were determined, optimum cycle lengths of intersections were calculated and delay values were measured depending onoffset times. The study was coordinated by using the PTV VISSIM traffic simulation and analysis program. The sample area of the study is the Tiyatro and Havuzlu Köşk Intersections on Denizli Ulus Boulevard. As a result of the study, coordination was ensured between the intersections with the minimum delay, thus, the peak of the transportation network was 15% and the peak hour was 32%. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Koordine sinyalize kavşaklarda gecikme modellemesi: Ulus bulvarı örneği, Denizli | |
dc.title.alternative | Modeling of delay in coordinated signalized intersection: Denizli Ulus boulevard sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-15 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10268184 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 568935 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |