Development of K band microstrip patch antenna array for traffic radar
dc.contributor.advisor | Aydın Çivi, Hatice Özlem | |
dc.contributor.author | Aydemir, Asli Eda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:39:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:39:55Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238380 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında trafik radarlarında kullanmak üzere iki mikroserit yama antendizisi tasarlanmıştır. ˙İkisi de 24.125 GHz'de 250 MHz bant genişliği ile çalışmaktadır.İki farklı seri besleme tipi kullanılmıştır, biri paralel bağlı seri besleme tekniği, diğeriise seri bağlaşık besleme yapısına sahiptir.Paralel bağlı seri besleme tekniği kullanılan dizi üretilmiş ve ölçümleri yapılmıştır.Ölçümler ve simülasyon çok benzer sonuçlar vermektedir. Hem yükseliş hem yancadüzlemlerinde 7 derecelik huzme genişliğine sahiptir. Ölçülen huzme örüntülerindeyan huzme seviyeleri -14 dB'den düşük gözlenmiştir.İkinci tasarım yanca düzleminde 30, yükseliş düzleminde 12 derecelik ışıma örüntüsünesahiptir. Yanca düzlemi yan huzme seviyeleri -15 dB'den düşük gözlenmiştir.Tasarım kıvrımlı iletim hatları içerdiğinden, yükseliş düzleminde farklı denemeleryapılarak yan huzme seviyeleri -13 dB'ye kadar düşürülebilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this thesis work, two microstrip patch antenna arrays are designed for the trafficradar applications. Both of them operate at the 24.125 GHz with 250 MHz bandwidth.Two different series feed networks are used, namely shunt connected seriesfeed network and in line coupled series feed network.The one with shunt connected series feed network is manufactured and measuredto make comparisons with the simulation results. It is observed that simulation andmeasurement results are very similar. 7 degree beamwidth is achieved in both azimuthand elevation planes as well as less than -14 dB side lobe levels in the radiationpatterns.In the second design, 30 degree and 12 degree beamwidths are achieved for azimuthand elevation planes, respectively. While the side lobe level of the azimuth plane issmaller than -15 dB; in the elevation plane, the side lobe level could only be minimizeddown to -13 dB due to the existence of delay sections. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Development of K band microstrip patch antenna array for traffic radar | |
dc.title.alternative | Trafik radarları için K bandda mikroşerit yama anten dizileri geliştirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10171528 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 489519 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |