Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyörük, Yusuf
dc.contributor.authorGümüş, Baran
dc.date.accessioned2020-12-10T09:40:48Z
dc.date.available2020-12-10T09:40:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238360
dc.description.abstractTaşıtlar güncel teknolojik gelişmeler sayesinde daha sessiz hale gelmektedir, yine de toplam taşıt gürültüsüne en çok katkı sağlayan faktörlerden biri rüzgar gürültüsüdür. Daha sessiz taşıtlar dizayn edebilmek için rüzgar gürültüsü sınırlandırılmalıdır. Hesaplamalı aeroakustik yöntemler, rüzgar tüneli testlerine kıyasla daha ucuz ve pratiktir. Dolayısıyla, bu tezde isabetli akış hesaplaması ve hesaplamalı aeroakustik (CAA) metotları araştırılmıştır ve ele alınmıştır. Başarılı bir rüzgar gürültüsü tahmini için başarılı bir akış çözümü gereklidir. Dolayısıyla, yüksek dereceli çözümler, sınırlı eleman boyutu limiti, uygun sınır tabaka ve türbülans modellemeleri gerekmektedir. Bunlar için gerekli akış çözümü FLUENT yazılımı ile gerçekleştirilmiştir. Ardından, uzak noktadaki rüzgar gürültüsü hesaplaması için, yapısındaki dayanıklılık ve hızlılık sebebiyle Ffowcs Williams & Hawkings (FW-H) metodu kullanılmıştır. Sonunda, uzak alandaki gürültüyü FW-H metodu hesaplamak için bir FORTRAN kodu kullanılmıştır. Doğrulamak amacıyla sonuçlar rüzgar tüneli testleri ile kıyaslanmıştır.
dc.description.abstractVehicles are getting quieter by virtue of recent technological improvements, but still wind noise of vehicles is one of the major contributors of total vehicle noise. It must be limited to design quieter vehicles. Compared to aeroacoustic wind tunnel tests, successful aeroacoustic predictions are cheaper and more practical. Thus, accurate flow simulation and computational aeroacoustics (CAA) methods to predict vehicle aerodynamic noise are investigated and discussed in this thesis. Moreover, accurate flow simulations are needed for successful aeroacoustic predictions and therefore higher order solution, mesh size limitation, appropriate boundary layer modelling and suitable turbulence modelling are required. Required flow simulation is performed by commercial FLUENT software. Subsequently, Ffowcs Williams & Hawkings (FW-H) method is used for far field wind noise calculation due to its robust and fast nature. Hence, aeroacoustic prediction is performed by a FORTRAN code for FW-H solution of far field wind noise. Results are compared to wind tunnel tests for verification.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHavacılık Mühendisliğitr_TR
dc.subjectAeronautical Engineeringen_US
dc.titleWind noise prediction of a car model through solutions of Navier-Stokes and Ffowcs Williams & Hawkings equations
dc.title.alternativeBir araba modelinin rüzgar gürültüsünün Navier-Stokes and Ffowcs Williams & Hawkings denklemlerinin çözümleri ile tahmini
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHavacılık ve Uzay Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAeroacoustic
dc.identifier.yokid10152473
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid474958
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess