Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi liderlik becerilerine ilişkin algıların incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gülbahar, Bahadır | |
dc.contributor.author | Yildiz, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:39:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:39:35Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/238317 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi liderlik becerilerine ilişkin algılarını `cinsiyet, medeni durum, liderlikle ilgili eğitim durumu, yöneticilik tecrübesi, mesleki kıdem` değişkenleri açısından incelemektir. Öğretmen liderliğinin öğretimin kalitesini yükseltebilecek önemli bir etken olduğu, dolayısıyla öğretmen liderliği ile ilgili yapılacak ampirik araştırmalarda öğretmen liderlerin üstlenecekleri formel ve informel rollerin sınıf ve okul gelişimine etkisine odaklanılması gerektiği düşünülmektedir. Bu çalışmanın öğretmenlerin sınıf gelişimine etki eden formel ve informel rollerle ilgili bir çalışma olduğu ifade edilebilir. Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi liderlik becerilerine ilişkin algılarının incelenmek istenmesinin nedeni ise bir beceri, bir eyleme ilişkin yeterlik algısıyla o becerinin, eylemin başarı düzeyi arasında ilişki olmasıdır. Nicel olan bu çalışma, tarama modellidir. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında, Kırşehir'in bütün ilçelerinde görev yapmakta olan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem alma yoluna başvurulmamış, evrenin tamamına ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak `Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerileri Algı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmadan, Türkçe öğretmenlerinin `Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerileri Algı Ölçeği`nin geneline ve bütün alt boyutlarına ilişkin algılarının düzeyinin çok yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir.`Cinsiyet, yöneticilik tecrübesi, liderlikle ilgili eğitim` değişkenlerinin Türkçe öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algıları arasında anlamlı farklılık yaratmayan değişkenler oldukları saptanmıştır. `Medeni durum`un Türkçe öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algıları arasında anlamlı farklılık yaratan bir değişken olduğu araştırmada ulaşılan diğer önemli sonuç olmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the Turkish language teachers' perceptions of in-class leading skills in terms of the variables gender, marital status,leader ship education, management experience and Professional seniority. Teacher leadership is considered to be an important factor that can improve the quality of teaching. Therefore, empirical research on teacher leadership should be focused on the effects of formal and informal roles on teacher development.This study investigates the formal and informal roles of teachers that affect classroom development.The reason why Turkish teachers' perceptions about the leading teaching skills in the classroom is examined is the relationship between a skill, the perception of competence relatedto an actionand the achievement level of thats kill.This quantitative study is based on scanning model. The population of there search consists of Turkish teachers who work in all districts of Kırşehir in the education year of 2017-2018. Sampling wasn't applied, but all the population were reached. `In-class Leader Teaching Skills Perception Scale (ICLTSPS)`wasused as a data collection tool.Theresult of there search is that: Turkish teachers' the level of perceptions of over all and all sub-dimensions of `In-class Leader Teaching Skills Perception Scale` is very high .Another important result is that: Marital status is a significant variable which makes difference between Turkish teachers' perceptions of in-class leader teaching skills. Turkish teachers' perceptions about the leader ship skills in classroom are found to be variables that do not make a significant difference in terms of gender, managerial experience and leader ship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi liderlik becerilerine ilişkin algıların incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the perception of Turkish teachers regarding in-class leading skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-14 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.identifier.yokid | 10224919 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533098 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |